معاون متوسطه آموزش و پرورش: توزیع نامتوازن 63 درصدی دانش‌آموزان در رشته‌ تجربی درست نیست

کل شرکت‌کنندگان کنکور یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۰۳ نفر بودند. در حالی‌که کل دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امسال برای اولین‌بار در کنکور شرکت کردند ۵۵۱ هزار و ۵۴۹ نفر بوده‌اند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش توزیع نامتوازن 63 درصدی رشته‌ تجربی در دوره متوسطه را رد و تاکید کرد توزیع دانش آموزان در رشته تجربی، ۲۶.۳۱ درصد دانست.

کد مطلب: ۹۴۶۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه آموزش و پرورش: توزیع نامتوازن 63 درصدی دانش‌آموزان در رشته‌ تجربی درست نیست

علیرضا کمرئی در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 98 که ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با ابراز خرسندی از کسب رتبه اول دانش‌آموزان در کنکور خطاب به آن‌ها گفت: «ما به شما به‌ عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور نگاه می‌کنیم و این موضوع را در ایران فرصت‌هایی می‌دانیم تا پیام‌های تعلیم و تربیت را به سراسر جامعه مخابره کنیم.»

او افزود: «در مجموع دانش‌آموزان متوسطه کشور از ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۵۱۷ نفر در دوره متوسطه دوم، ۶۵.۳۸درصد در رشته نظری و ۳۴.۶۲ درصد در رشته‌های مهارتی، فنی و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: «توزیع دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی ۲۸.۴۲درصد در رشته تجربی، ۲۶.۳۱ درصد علوم انسانی، ۱۸.۵ درصد کاردانش، ۱۶.۱درصد در فنی و حرفه‌ای ،۱۰‌.۱۲درصد ریاضی و ۵۲ درصد معارف اسلامی تحصیل می‌کنند.»

کمرئی افزود: «کل دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کنکور سراسری کشور در پایه دوازدهم شاخه نظری ۵۵۱ هزار و ۵۴۹ نفر بودند مابقی دانش‌آموزان ممکن است برای بار چندم در کنکور شرکت کرده باشند.»

او در ادامه درباره اینکه آمار 63 درصدی شرکت‌کنندگان در رشته علوم تجربی در کنکور سراسری از کجا آمده است؟ توضیحاتی ارائه کرد و گفت: «کل شرکت‌کنندگان کنکور یک میلیون و 118 هزار و 703 نفر بودند. در حالی‌که کل دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امسال برای اولین‌بار در کنکور شرکت کردند 551 هزار و 549 نفر بوده‌اند. بنابراین مابقی برای بار دوم یا چندم در کنکور شرکت کرده‌اند. تعدادی از این‌ها نیز ممکن است در گروه زبان و هنر شرکت کرده باشند که به یک درصد کل هم نمی‌رسد و مابقی انباشت رشته‌های سال قبل‌اند. در حالی‌که گاهی تصور می‌شود توزیع نامتوازن 63 درصدی داریم.»

کمرئی ادامه داد: «از کل شرکت‌کنندگان، 56.94 درصد یعنی 637 هزار نفر در رشته تجربی شرکت کردند در حالی‌که 263 هزار و 301 نفر آنها محصل پایه دوازدهم تجربی بودند و شمار مجموع شرکت‌کنندگان سه برابر بیشتر از پایه دوازدهمی‌ها بوده که برای اولین‌بار کنکور داده‌اند.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: «همچنین 164 هزار و 237 نفر یعنی 14 درصد در رشته ریاضی کنکور داده‌اند که 94 هزار و 827 نفر پایه دوازدهمی بوده‌اند. همچنین 282 هزار نفر معادل 25 درصد در رشته انسانی کنکور دادند که 189 هزار نفر نفرشان پایه دوازدهمی بودند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار