امام جمعه گرمدره ؛

کتابخانه ها نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه های معنوی جامعه هستند

کرج (پانا ) - امام جمعه گرمدره با بیان اینکه فرهنگ و جایگاه کتاب و مطالعه با تمام قوا باید حفظ شود،کتابخانه را نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه های معنوی جامعه دانست .

کد مطلب: ۹۴۶۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه ها نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه های معنوی جامعه هستند

حجت السلام واثق امام جمعه گرمدره با تاکید بر اینکه به وجود آمدن امکانات جدید و تکنولوژی های پیشرفته تا حدودی جای کتاب ها را گرفته است و امروزه مردم هزینه های هنگفتی برای تهیه این تکنولوژی ها مانند ( گوشی موبایل) که در دسترس ترین آنهاست پرداخت می کنند‌. ادامه داد: می بایست برای حفظ فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه با تمام قوا تلاش کنیم‌ چرا که مطالعه به تغذیه حیات فکری و روحی مردم کمک نموده، مواریث فرهنگی، دانش های نهفته، تفکر گذشتگان و اندیشه های موجود را به قرون بعد انتقال می دهد و به گواه تاریخ، کتابخانه نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه های معنوی جامعه است.

وی افزود: می توانیم با استفاده از فضاهای شهر، مساجد، حسینیه ها، ... به عنوان کتابخانه استفاده کنیم تا فضاهای جدید به شهر افزوده شود.

فرزاد شعبانی،مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به رسالت کتابخانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود : بهترین نقطه شروع برای شکل دادن به سبک زندگی و آموزش مهارت‌هایی همچون کتابخوانی و مطالعه کردن، نهاد خانواده است. و بهترین وسیله برای فرهنگ‌سازی، کتاب است؛ کتابخانه‌ها با ایجاد فضایی مناسب، بهترین بستر برای رشد و تعالی فرهنگی یک جامعه و به ویژه فرهنگ عمومی مردم است.

او ادامه داد:آموزش و پرورش متولی آموزش در تمام حوزه ها از پیش دبستان تا پایان دبیرستان است و مدرسه دومین محیط تربیتی ست که تاثیر زیادی در آموزش و رشد شخصیت کودکان دارد. با توجه به اینکه سنگ بنای تربیت در خانواده گذاشته می شود و تربیت اصلی بر عهده خانواده است. آموزش و پرورش مسئولیت تداومِ تربیتی که در خانواده شکل گرفته و یا اصلاح آن را برعهده دارد.

شعبانی با بیان اینکه کتابخانه‌ مدرسه‌، دستگاه‌ حرارت‌ مرکزی و روح‌ مدرسه‌ است‌ و حتی‌ بیجا نیست‌ اگر از کتابخانه‌ به‌ عنوان‌ قلب‌ مدرسه‌ یاد کنیم‌ گفت: امروزه با توجه به وجود آمدن تکنولوژی های جدید و استفاده کودکان از آنها و محیط های مجازی باید تمام توان خود را برای ترویج فرهنگ استفاده درست از آنها به کار گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار