در گفت و گو با پانا

محسن نوری: مخاطب امروز تئاتر ساده را می‌پسندد

تهران (پانا) - بازیگر تئاتر «اژدهای طلایی» می‌گوید، این نمایش به تماشاچیانی با حواس جمع نیاز دارد اما مخاطبان تئاتر امروز سهل و ساده پسند هستند.

کد مطلب: ۹۴۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
محسن نوری: مخاطب امروز تئاتر ساده را می‌پسندد

نمایش «اژدهای طلایی» نوشته رولند شیملفنیگ با طراحی و کارگردانی علی پروشانی از 4 مردادماه ساعت 19 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است حسین امیدی، مرضیه بدرقه، صبا پویشمن، ابراهیم عزیزی و محسن نوری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.
محسن نوری بازیگر نمایش «اژدهای طلایی» فارغ التحصیل رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. این هنرمند در نمایش‌های «مناسک آئینی تأدیب و تربیت و نقش آن در تولید کارخانه ای قاتلان بچه خوار» به کارگردانی محسن رنجبر، «مصاحبه» به کارگردانی شهرزاد خیاطیان و «ژولیوس سزار» به کارگردانی مسعود دلخواه، به ایفای نقش پرداخته‌است.
نوری در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره همکاری با علی پروشانی گفت: همیشه همکاری با علی پروشانی و گروهش را دوست داشتم و منتظر فرصتی برای همکاری با او بودم، خوشبختانه این موقعیت پیش آمد و توانستم با او کار کنم.
این بازیگر تئاتر درباه نقش خود توضیح داد: تجربه زندگی در خارج از کشور را دارم و به واسطه آن هنوز با بعضی از مهاجرهای ایرانی در ارتباطم. زمانی که در لندن بودم در یک رستوران ایرانی کار می‌کردم و برایم تجربه‌ای تلخ به حساب می‌آید.
وی افزود: فارغ از اینکه در کشور خودت چه جایگاهی داری اگر به کشور دیگری مهاجرت کنی همیشه شهروند درجه دوم به حساب می‌آیی و نگاه دیگری به تو می‌شود. موضوعی که در این نمایش و در نقش خودم روایت می‌شود برایم کاملا قابل درک بود و توانستم با آن ارتباط برقرار کنم.

نوری درباره سالن اجرا و تماشاچیان این اثر عنوان کرد: این نمایش اصلا رده سنی خاصی ندارد و هر کسی در هر سنی می‌تواند آن را ببیند، اقای پروشانی کمی درباره انتخاب سالن استاد ناظرزاده کرمانی ریسک کرده اما کاملا به او حق می‌دهم.
وی ادامه داد: مخاطبان تئاتر امروز سهل و ساده پسند هستند چون حوصله فکر کردن ندارند، مخاطبی که شش دانگ حواسش را به اجرا بدهد حتما با آن ارتباط برقرار می‌کند. ما در نمایش «اژدهای طلایی» دائما در حال روایت داستانیم به طوری که هر بازیگر به صورت همزمان چند نقش مختلف بازی می‌کند و ریتم نمایش بالاست، اگر حواس مخاطبان به کار نباشد آن را از دست می‌دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادم به مخاطب برای نمایش «اژدهای طلایی» این است که منتظر یک اثر و کار معمولی که در دیگر سالن‌‌های تئاتر اجرا می‌رود نباشند زیرا این نمایش بسیار متفاوت است و مخاطب باید آن را تماشا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار