محسنی اژه‌ای: سازمان بازرسی مسئول نظارت بر اجرای مصوبه عفاف و حجاب است

تهران (پانا) - معاون اول قوه قضاییه گفت سازمان بازرسی کل کشور مسئول نظارت بر اجرای مصوبه عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های مسئول است.

کد مطلب: ۹۴۶۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
محسنی اژه‌ای: سازمان بازرسی مسئول نظارت بر اجرای مصوبه عفاف و حجاب است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در حاشیه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دستگاه‌های مختلفی در اجرای قانون عفاف و حجاب مسئولیت دارند آیا قوه قضاییه به کم کاری برخی دستگاه‌ها در اجرای این قانون ورود پیدا می‌کند؟ گفت: یکی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه بی حجابی و ناهنجاری‌های ناشی از آن است و دشمن از آن سوء استفاده می‌کند. لذا به تمام مردم توصیه می‌کنم که خودشان مسائل را رعایت کنند و و آلت دست دشمن قرار نگیرند.

وی گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و دستگاه‌هایی که مخاطب این قانون هستند و وظایفی برای آنها تعیین شده است، ملزم به اجرای قانون هستند، لذا سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت دارد عملکرد تمام دستگاه‌هایی که مخاطب مصوبه عفاف و حجاب -که به منزله قانون است- هستند را بررسی کند و اگر کوتاهی رخ داده باشد ورود پیدا کند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضاییه هم در اجرای مصوبه عفاف و حجاب مسئولیت دارد، گفت: امیدواریم تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و بازرسی کل کشور هم نسبت به اجرای این مصوبه نظارت کند و اگر دستگاهی کوتاهی کرده باشد اولا تذکر دهد و در مراحل بعدی به قوه قضاییه معرفی کند.

وی افزود: به دلیل اینکه دستگاه‌های مختلفی در اجرای این مصوبه نقش دارند ممکن است برخی دستگاه‌ها به تمام وظایف خود عمل نکرده باشند که این کوتاهی ممکن است در امر پیشگیری، تبلیغ و یا برخورد باشد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما هر کدام وظایفی دارند که ممکن است هر کدام به وظایف خود به طور کامل عمل نکرده باشند و اگر آنها وظایف خود را عمل کرده بودند شاید امروز مشکلات موجود وجود نداشت و یا کمتر بود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ختم رسیدگی به پرونده عراقچی اعلام شده است و سالار آقا خان یکی از متهمان پرونده به ترکیه فرار کرده است؟ گفت: پاسخ به سوالات مرتبط با پرونده‌ها با سخنگوی قوه قضاییه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار