نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ایجاد اشتغال و تثبیت شغل‌های ناپایدار با جدیت دنبال شود

قزوین (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: ایجاد اشتغال، تثبیت شغل‌های ناپایدار و حمایت از کارگران را با جدیت دنبال کنید؛ حامی کارگران ومجریان دقیق اصول وقوانین باشید.

کد مطلب: ۹۴۶۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال و تثبیت شغل‌های ناپایدار با جدیت دنبال شود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین که به مناسبت «روز حمایت از صنایع کوچک» برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به شعار سال، فعالیت‌های حوزه شما شتاب بیشتری به خود بگیرد و شاهد تحولات روزافزون در این عرصه مهم و حیاتی باشیم.

وی تصریح کرد: از خدای متعال می‌خواهیم برکاتش را در فعالیت‌ها و تصمیمات شما که در چرخش صنایع و کارخانجات بزرگ و کوچک نقش مستقیم و اثرگذاری دارد، گسترش دهد و مشکلات کارگران و صنعتگران برطرف شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه فقدان برکت در کارها، اثر آن را از بین می‌برد، افزود: کارِ بدون برکت، اثر مطلوب خود را از دست می‌دهد و اگر به کارگران ظلم شود و موازین، اصول و قوانین نادیده گرفته شود، برکت از کار ما می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر خدا را فراموش نکنیم، امانت‌دار مردم باشیم، قوانین را کامل رعایت کنیم و حامی کارگران و مستضعفان باشیم، کارمان ارزش پیدا می‌کند و شاهد پیشرفت و تحول در کارها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اگر بتوانید در مسیر سلامت حرکت کنید که الحمدالله نیت آن را دارید، به فریاد مظلومان رسیده‌اید و تلاش کنید هر روز ایجاد اشتغال کنید و شغل‌های ناپایدار را ثبات ببخشید، اینها رسالت‌های مهمی هستند که امروز خدا بر دوش شما گذاشته است.

آیت‌الله عابدینی بر شایسته‌سالاری در فضاهای کاری تأکید کرد و ادامه داد: اگر برای باقی ماندن در منصب ها و مسئولیت‌ها کسی را واسطه قرار دهیم، کار غلطی انجام داده‌ایم، چنین اقداماتی عاقبت به خیری و برکت ندارد و روزنه لقمه‌های حرام را در زندگی ما باز می‌کند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اینها مسائل و مطالبی است که در فضای طلبگی به نظرمان می‌رسد که برای خداقوت به شما لازم است مطرح کنیم و ان‌شاءالله همه ما این نکات قرآنی را در هر فضای کاری که قرار داریم، مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: صنایع کوچک، خط مقدم صنایع محسوب می‌شود و مردم با صنایع کوچک ارتباط برقرار می‌کنند و با محصولات تولید داخل آشنا می‌شوند و به همین خاطر با صنایع بزرگ نیز ارتباط برقرار می‌کنند و قدر تولید، اشتغال و استقلال را می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی کشور نسبت به گذشته عنوان کرد: در دوران جنگ توانایی تولید گلوله‌ی تفنگ را هم نداشتیم اما بحمدالله امروز موشک‌های نقطه زن تولید می‌کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: اگرچه تولید کالا در کشور ما با رشد کمی و کیفی خوبی همراه بوده است، اما اگر پیشرفت‌های صنایع نظامی را الگوی خود قرار دهیم، پیشرفت‌ها بسیار چشم‌گیر خواهد شد و بخش اعظم مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

وی در ادامه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: خداوند مؤمنان را برادر یکدیگر معرفی کرده و برای این برادری معیارهایی ارائه کرده است که شامل صداقت، حمایت و حفظ آبرو می‌شود و نشان می‌دهد برادریِ مؤمنان، پایه ایمانی دارد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: حضرت نوح (ع) به خدا گفت فرزندم با من داخل کشتی نیامد در حالی که او اهل من است، اما خداوند به نوح (ع) فرمود اگرچه او فرزند تو می‌باشد اما اهل تو نیست زیرا اهلیت با پیغمبر شرایط دارد و معنایش آن است که در هر گزینش و انتصابی باید ایمان و امانت‌داریِ مؤمنانه را در اولویت قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های مؤمنان تصریح کرد: مؤمنان کسانی هستند که تا نام خدا را می‌شنوند، دل هایشان به لرزه می‌افتد و بخاطر همین راهی به غیر از راهی که خدا نشان داده است را نمی‌روند چرا که یقین دارند این دنیا به پایان می‌رسد و خیلی زود باید پاسخگوی اعمال خود در قیامت باشند.

وی با بیان اینکه قرآن مؤمنان را در یک صف و مجرمان را در صف دیگر قرار می‌دهد، گفت: قرآن در خصوص مؤمنان حمایت، برادری، دست‌گیری و همدلی را سفارش کرده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند درباره مجرمان می‌گوید که آنها در قیامت با یکدیگر دشمن می‌شوند چرا که در دنیا بر اساس باندبازی و منفعت‌طلبی زندگی کرده‌اند و در نهایت از اینکه راه پیامبر (ص) را دنبال نکرده‌اند، پشیمان می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: اگر در مسئولیت‌هایی که داریم کسی را بر اساس ضوابط، قوانین، مقررات و با سفارش فردی صاحب نفوذ شاغل کنیم و یا از کار بیکار کنیم، خطا و اشتباه بزرگی خواهد بود و در قیامت وزر و وبال ما می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار