مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:شرکت بیش از 25 هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش وپرورش کردستان از شرکت 25 هزار و 157 نفر در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان و پیش دبستانی تا بیستم مرداد ماه 98 خبر داد .

کد مطلب: ۹۴۶۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:شرکت بیش از 25 هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان برای بیست و پنجمین سال متوالی در استان با هدف تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان،کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی (غربالگری)وتخصصی از سوم تیرماه جاری در حال اجرا است .

وی گفت: از این تعداد 11084 نوآموز پیش دبستانی می باشندکه 1659 نفر ارجاع هوش، 248 نفر ارجاع شنوایی،510 نفر ارجاع بینایی و 15 نفر ارجاع جسمی حرکتی بوده که به مرحله تخصصی معرفی شدند .

قربانی افزود: همچنین از 14073 نوآموز بدوورود به دبستان که به پایگاه های سنجش مراجعه نمودند،2361 نفر ارجاع هوش،365 نفر ارجاع شنوایی،643 نفر ارجاع بینایی،29 نفر ارجاع جسمی حرکتی و 17 نفر ارجاع اُتیسم بوده وبه مرحله تخصصی معرفی شدند .

مدیر کل آموزش وپرورش کردستان با اشاره به الزامی بودن تشخیص سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تأکید کرد: مجریان برنامه سنجش در جهت شناسایی مشکلات نوآموزان تمام تلاش های خود را به کار ببرند تا نوآموزان متناسب با سطح سلامت و آمادگی تحصیلی شان در جایگاه واقعی خود در نظام آموزشی جایدهی شوند .

رئیس ستاد سنجش استان با بیان اینکه غربالگری دانش آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی و ذهنی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است؛ خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه می باشد که هر ساله توسط اداره آموزش وپرورش استثنایی با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش وپرورش در استان اجرا می شود.

وی افزود: در برنامه سنجش سال گذشته 26514 نفر شرکت کردند که از این تعداد 16464 نوآموز بدو ورود به دبستان و 10050 نوآموز پیش دبستانی بودند که در 14 پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و با تحت پوشش قرار دادن صدرصدی جامعه هدف در نظام آموزشی جایدهی صحیح شدند .

قربانی در ادامه گفت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی 99-98 بیش از 1400 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس و مراکز با نیاز های ویژه استان به تحصیل بپردازند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار