کشف ۱۰۹ قطعه سهره طلایی در میاندوآب

مهاباد(پانا)- رییس اداره حفاظت محیط‌زیست میاندوآب گفت: ۱۰۹ قطعه پرنده سهره طلایی از شکارچیان پرنده در این شهرستان کشف و ضبط شد.

کد مطلب: ۹۴۶۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۱۰۹ قطعه سهره طلایی در میاندوآب

علیرضا بقالی افزود: در پی دریافت گزارش‌ مردمی به یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مبنی بر انتقال یک محموله از پرندگان وحشی شامل تعدادی پرنده سهره طلایی توسط اتوبوس مسافربری موضوع در دستور کار ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی اتوبوس و بازرسی آن با دریافت حکم قضایی اضافه کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی گفت: این پرندگان جهت تیمار، بررسی وضعیت و رهاسازی در یکی از زیستگاه های این شهرستان به اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب انتقال یافتند.
سهره طلایی پرنده‌ای است با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می‌گراید که صدای بسیار دلنشینی دارد.
زیبایی و نغمه این پرنده باعث شده تا افراد از روی ناآگاهی، علاقه‌مند به نگهداری این گونه زیبا در قفس شده و متخلفان با دام‌گستری برای این پرندگان اقدام به زنده‌گیری و فروش آن کنند که این اقدام از تهدیدات اصلی برای حیات این پرندگان به شمار می‌رود.

وسعت بالای مناطق و همپوشانی مناطق و زیستگاه‌های جانوری با مراکز جمعیتی میاندوآب از مهمترین عوامل در افزایش تخلف‌های شکار و صید در این مناطق به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار