رئیس سازمان ملی استاندار: همه نهادهای دولتی و خصوصی باید همکار سازمان استاندارد باشند

تبریز (پانا) - رئیس سازمان ملی استاندار گفت: قانون جدید استاندارد که در سال 96 ابلاغ شده است مربوط به یک سازمان نیست و همه نهادهای دولتی و خصوصی باید همکار سازمان استاندارد باشند.

کد مطلب: ۹۴۵۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان ملی استاندار: همه نهادهای دولتی و خصوصی باید همکار سازمان استاندارد باشند

نیره پیروزبخت در جلسه شورای استاندارد آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام‌های مثبتی در حل بسیاری از مشکلات صنعتگران برداشته شده است اظهار داشت: در قانون جدید سازمان استاندارد که در پایان 96 ابلاغ شد، هم نگاه درونی و هم نگاه بیرونی داریم تا محصول با کیفیت از تولیدکنندگان ایرانی در داخل کشور و دنیا عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه این قانون مربوط به یک سازمان نیست و همه نهادهای دولتی و خصوصی باید همکار سازمان استاندارد باشند افزود: ما تمایل داریم بخش خصوصی به کمک سازمان استاندارد بیاید و همکاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با انتقاد از اینکه با دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه استاندارد، تولید، واردات و صادرات هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم ولی در اجرا، زیرمجموعه این نهادها به تفاهم‌ها عمل نکرده و بخشی‌نگری می‌کنند، ابراز داشت: بخشی‌نگری و تعصب به سازمانِ خود، در دستگاه‌ها زیاد است و به سختی هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با همه دستگاه‌های حوزه تجارت، جلسه هماهنگی تشکیل دادیم تا در حداقل زمان رسیدگی به فعالیت‌های مرتبط با واحدهای تولیدی در جهت صادرات و واردات صورت گیرد، خاطر‌نشان کرد: با وزارت جهاد و وزارت بهداشت هماهنگ شدیم که فرآیند یکسانِ نمونه‌برداری و آزمایشات اجرایی شود و خروجی یکسانی داشته باشیم تا قانون بهتر اجرا شود.

پیروزبخت با بیان این که هنوز در ادارات این امر جا نیافتاده و هم سامانه‌ها به هم وصل نیستند، گفت: رئیس جمهور در یکی از جلسات هیئت دولت تاکید کردند که سامانه دستگاه‌ها به هم وصل شوند تا مشکلات صنعتگران و تجار در این زمینه حل شود که تا پایان سال اتفاق خوشایندی در کشور در این زمینه رخ می‌دهد.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف مربوط به حوزه استاندارد بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار