گیلان رتبه پنجم تعداد رسانه های مکتوب و مجازی را دارد

رشت (پانا) - مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رتبه پنجم گیلان در تعداد رسانه های مکتوب و مجازی سطح کشور، گفت: گیلان جایگاه هفتم نشریات چاپی و رتبه سوم پایگاه های خبری را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۹۴۵۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
گیلان رتبه پنجم تعداد رسانه های مکتوب و مجازی را دارد

مدیر کل ارشاد اسلامی گیلان ، در نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با خبرنگاران گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر 158 پایگاه خبری و خبرگزاری در گیلان فعال هستند، اظهار کرد: 213 نشریه مکتوب اعم از 10 روزنامه، 56 هفته نامه، 22 دوهفته نامه، 49 ماهنامه، هشت دوماهنامه، 47 فصلنامه، 19 دوفصلنامه، دو سالنامه داریم.

وی با اشاره به رتبه پنجم گیلان در تعداد رسانه های مکتوب و مجازی سطح کشور، عنوان کرد: گیلان جایگاه هفتم نشریات چاپی و رتبه سوم پایگاه های خبری را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که تهران یک هزار و 428 و آذربایجان شرقی 161 پایگاه خبری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امسال پایگاه های خبری مانند نشریات یارانه دریافت خواهند کرد، گفت: 246 روزنامه نگار گیلانی عضو صندوق اعتباری هنر هستند و 74 روزنامه نگار بیمه شده داریم. همچنین امسال 30 فعال رسانه ای و 150 روزنامه نگار بیمه تکمیلی شدند.

فاضلی کیفیت رسانه های گیلان را اثرگذار در فضای استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدلی و هم افزایی خوبی بین اهالی رسانه گیلان وجود دارد و همین امر به پیشبرد اهداف فرهنگی و توسعه ای استان کمک می کند.

وی با بیان اینکه در صدور مجوزهای رسانه ها سیاه و سفید عمل نکرده ایم، گفت: یک رنگین کمانی از رسانه های مختلف با سلایق سیاسی متنوع در گیلان به چشم می خورد که برخاسته از فرهنگ و تمدن بالای این خطه است.

ا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار