مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی:

آذربایجان‌غربی جزء استان‌های پیشرو در ساماندهی معلمان است

ارومیه(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌ریزی به‌موقع در سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی در مناطق ۲۴ گانه آموزشی و متقاضیان انتقال برون استانی از عوامل موفقیت این استان در ساماندهی معلمان بوده است.

کد مطلب: ۹۴۵۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی جزء استان‌های پیشرو در ساماندهی معلمان است

ابراهیم محمدی در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، افزود: اول دی‌ سال گذشته طرح ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی آتی آغاز شد و ما اولین استانی بودیم که تا پیش از پایان سال گذشته، نتایج این طرح را ارائه کردیم.

وی اضافه کرد: نتایج نقل و انتقال برون استانی نیز در اردیبهشت ماه اعلام شد و پایان خرداد همه همکاران استانی ساماندهی و سازماندهی شدند.

وی با ارائه گزارشی با اشاره به موفقیت اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ایجاد زمینه آموزش برای همه کودکان بیان کرد: امسال جمعیت پیش دبستانی استان با توجه ویژه استاندار آذربایجان‌غربی ۱۶هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به بیش از ۴۶هزار نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی علت این امر را حمایت استاندار آذربایجان‌غربی از طرح پوشش نوآموزان پیش دبستانی در نقاط محروم استان بیان کرد و گفت: در این راستا ۳۲میلیارد ریال برای آموزش پیش دبستانی‌ها از طریق استانداری مصوب و تخصیص یافت.

محمدی اضافه کرد: در حال حاضر پوشش مقاطع ابتدایی، متوسط اول و دوم در آذربایجان غربی به ترتیب ۹۸، ۸۸و ۷۲.۵درصد است که به دنبال افزایش این سهم در راستای ارتقای عدالت آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۶هزار و ۷۵نفر کارمند در آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی مشغول فعالیت هستند، گفت: تراکم فیزیکی در این استان بیش از ۳۰.۲نفر در هر کلاس است و تراکم دایر به ۲۵.۲نفر در هر کلاس می رسد که نشان دهنده کمبود اساسی در این بخش است.

وی افزود: ۲۴هزار و ۹۸۶کلاس دایر در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این میزان ۲۱هزار و ۸۶۹کلاس دولتی است و ۱۷هزار و ۸۰۰کلاس فیزیکی در استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۹۸کلاس نوبت دوم در استان دایر است، گفت: از مجموع ۱۷هزار و ۸۰۰کلاس، هفت هزار کلاس استاندارد بوده و آذربایجان غربی از استان هایی است که از نظر فضای آموزشی مشکل دارد.

محمدی افزود: برای رسیدن به استاندارد کشوری نیازمند پنج هزار کلاس درس در آذربایجان‌غربی هستیم.

وی اضافه کرد: ۱۱۲مدرسه شبانه‌روزی با ۱۵هزار دانش آموز در استان فعال است و علاوه بر آن، ۲۸مدرسه سمپاد، ۵۱شاهد و ۱۵۳مدرسه هیات امنایی نیز در این استان فعالیت می کند.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۰هزار دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار