اتاق فکر کنکور،راز موفقیت دانش‌آموزان فارس

شیراز(پانا)_ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌و پرورش استان فارس ،مَرد پشت پرده موفقیت دانش‌آموزان فارس در کنکور است که اتاق فکر کنکور یکی از ابتکارات او در دوسال اخیر بوده و حاصل آن کسب 6 رتبه زیر 10 کنکور ۹۸ است.

کد مطلب: ۹۴۵۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اتاق فکر کنکور،راز موفقیت دانش‌آموزان فارس

فرهاد اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه در 10 سال اخیر استان فارس جایگاه خاصی در کنکور پیدا کرده است هدف از برپایی اتاق فکر کنکور را ارتقای درصد کنکور،ارتقای میانگین قبولی،ارتقای رتبه‌های زیر 3000 و ارتقای رتبه 1 تا 10 کنکور، برشمرد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه افراد در مواجهه با شکست، علل شکست را از خود دور می‌کنند و دیگران را عامل شکست خود می‌دانند، اما در زمان موفقیت همه‌ی افراد سعی دارند تا خود را در این موفقیت سهیم کنند گفت: تلاش دانش‌آموزان و چتر حمایت عاطفی خانواده‌ها و مدارس در کسب موفقیت‌ها و رتبه‌های برتر سهیم بوده‌اند.

او با بیان اینکه دانش‌آموزانی که رتبه‌ی 1تا 100 کنکور را کسب می‌کنند قابلیت کسب رتبه 1 تا 10 را دارند گفت: این دانش‌آموزان از توانایی و استعداد خاصی برخوردارند اما به دلیل مشاوره با افراد غیر متخصص فرصت کسب رتبه های زیر 10 را از دست دادند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش پرورش استان فارس بیان داشت: در اتاق فکر کنکور دغدغه‌هایی که خانواده‌ها و دانش‌آموزان میتوانستند داشته باشند را به عنوان سیاست‌ها و خط مشی مشخص می‌کردیم و در قالب مشاوره و آموزش به دانش‌آموزان ارائه می‌دادیم.

اسماعیلی در خصوص دیگر دست‌آوردهای اتاق فکر کنکور تاکید کرد: یکی از خروجی‌های اتاق فکر کنکور راه‌اندازی سامانه آزمون سراسری فارس بود که در این سامانه نیازهایی که دانش‌آموزان برای آمادگی کنکور داشته‌اند ، مانند فهرست کتب، فهرست حذفیات منابع آزمون سراسری، دفترچه راهنمای ثبت‌نام ،انتخاب رشته و برخی دیگر از مواردی که دانش‌آموزان برای برنامه ریزی درسی خصوصا در کنکور مورد نیاز دارند قرار داده شده است.

او ادامه داد: این سامانه با در دسترس قرار دادن این اطلاعات سبب تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود.

به گفته ی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس انتظار می‌رود شاخص‌های دیگر آموزش را از جمله میانگین کتبی نهایی،میانگین کنکور و رتبه‌های زیر 3000 را افزایش دهیم که این‌ امور ماموریت اتاق‌های فکر آموزش و پرورش است.

اسماعیلی ادامه داد: امید می‌رود با به‌ روز رسانی و قرار دادن اطلاعات مناسب در این سامانه همواره نیاز دانش‌آموزان را به صورت غیرحضوری ارئه نماییم.

او در خصوص اسامی دانش‌آموزان برتر کنکور گفت: مینا مصطفوی رتبه 7 و فاطمه احمدی رتبه 8 هنر، فرهنگ امیری رتبه 3 و گلسا مصباحی رتبه7 تجربی،فاطمه شب‌خیز رتبه 1 کشوری وعلی حاجیان رتبه5 انسانی را در کنکور 98 کسب کرده‌اند.

آموزش و پرورش سعی دارد با قرار دادن امکانات مناسب زمینه را برای فعالیت‌های درسی دانش‌آموزان مهیا کند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار