وزیر راه و شهرسازی: تعمیرات منازل مناطق سیل زده لرستان تا پایان ماه جاری تمام می شود

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی اتمام پروژه راه آهن دورود -خرم‌آباد -پلدختر -اندیمشک از اولویت‌های کاری دولت دانست و تاکید کرد که کار تعمیرات منازل مناطق سیل‌زده لرستان در مراحل پایانی است و تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد.

کد مطلب: ۹۴۵۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی: تعمیرات منازل مناطق سیل زده لرستان تا پایان ماه جاری تمام می شود

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، اظهار کرد: در ۲۵ استان کشور شاهد وقوع سیلاب بودیم، اما با بسیج نیروهای راهداری و راه و شهرسازی که حدود ۱۲ هزار نفر بودند شروع به بازسازی و ترمیم راه‌های روستایی و اصلی کردیم.

او گفت: یکی از نگرانی‌های مردم استان تخریب جاده خرم‌آباد- پلدختر است که این جاده شریان مهم و اقتصادی در کشور محسوب می‌شود که زندگی بسیاری از روستاییان و ساکنان شهرهای در حریم آن به این جاده بستگی دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ترمیم و بازسازی جاده پلدختر انجام مطالعات فنی و مهندسی و زمین شناسی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اسلامی گفت: این جاده با رعایت استانداردها و با عرض دو متر و طول ۸۵ کیلومتر طراحی شده و تونل‌هایی هم در این محور پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: امید می‌رود با همت و اراده قرارگاه خاتم این پروژه با سرعت هرچه بیشتر راه‌اندازی شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در کنار آن کار ترمیم جاده قبل را انجام خواهیم داد تا مردم یک جاده دسترسی محلی داشته باشند.

اسلامی گفت: در جریان سیل شاهد خسارت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف استان به ویژه حوزه راه و شهرسازی بودیم. با اقدامات صورت گرفته راه ارتباطی ۷۰۰ روستا که قطع شده بود برقرار شد. همچنین اقدامات جایگزین را در این زمینه در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های راه آهن لرستان، افزود: اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی و دولت پروژه‌های راه آهن است، راه آهن دورود- خرم‌آباد- پلدختر- اندیمشک در دستور کار است.

اسلامی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن و تعمیرات منازل مناطق سیل‌زده، گفت: کار تعمیرات این خانه‌ها در مراحل پایانی است، روند رو به اتمام است و تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار