رتبه تک رقمی کنکور ۹۸:

مهمترین و اصلی ترین رمز موفقیتم توکل به خدا و تلاش و پشتکارم بود

یزد (پانا) _ مهران منتظر دانش آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی ناحیه 2 یزد موفق به کسب رتبه 9 کشور و 5 منطقه در رشته علوم ریاضی و فنی کنکور سراسری سال 1398 شد.

کد مطلب: ۹۴۵۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین و اصلی ترین رمز موفقیتم توکل به خدا و تلاش و پشتکارم بود

مهران منتظر در تاریخ هشتم دی ماه هزار و سیصد و هفتاد و نه در یک خانواده مذهبی و فرهنگی در شهرستان تفت واقع در استان یزد متولد شد.

منصور منتظر پدر مهران دبیر جغرافیا و بی بی فاطمه دهقانی مادر وی فوق لیسانس بیوشیمی و معاون یکی از دبیرستانهای شهرستان تفت می باشد.

دوران دبستان را در مدرسه شهید رجایی تفت و متوسطه دوره اول و دوم را در دبیرستانهای استعدادهای درخشان شهید صدوقی یزد گذراند.

او به خاطر درس خواندن، دین و اعتقاداتش را زیر پا نگذاشت و هرگز نماز اول وقت را رها نکرد.

مهران طی سالهای متوالی در المپیادهای ریاضی راهنمایی مبتکران و همچنین المپیاد پیش رباتیک موفق به کسب مدالهای برنز، نقره و طلا شد.

رتبه 9 بزرگترین ماراتن علمی کشور در گفتگو با خبرنگار پانا مهمترین و اصلی ترین رمز موفقیتش را توکل به خدا و تلاش و پشتکار خودش و بهترین حامی و مشاور خود را مادرش دانست.

شاد کردن دل پدر و مادر و مایه افتخار بودن برای خانواده و شهر را از مهمترین انگیزه برای تلاش مضاعف خود معرفی کرد.

مهران منتظر در مورد میزان مطالعه برای کنکور گفت: درس خواندن برای کنکور را از پایه دهم شروع کردم که در سال دوازدهم به اوج خود رسید و بیشترین مطالعه ام بعد از عید نوروز و روزانه بین 10 الی 12 ساعت بود.

او درس خواندن را مانعی برای تفریحاتش ندانست و اظهار داشت: به علت علاقه شدید به فوتبال در اوقات فراغت مسابقات و اخبارهای فوتبال را دنبال می کردم.

وی با بیان اینکه خانواده سهم بسیار بزرگی در موفقیتم داشتند، گفت: این موفقت را مدیون همراهی و زحمات‌ خانواده‌ و به‌ خصوص مادرم هستم که با روحیه بخشی و پشتکار معنوی همواره برای موفقیتم تلاش کرده و همیشه محیط خانه را برای درس خواندنم فراهم کرد.

او افزود: دبیرستان و فضاهای آموزشی که در آن تحصیل می‌کنیم و همچنین تلاش معلمین دلسوز نیز تأثیر بسزایی برای کسب موفقیت‌های بالا در کنکور دارد.

این رتبه برتر تاکید داشت: از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکردم و معلم خصوصی هم نداشتم. وی ادامه داد: فقط از کلاس‌های فوق برنامه مدرسه بهره می‌جستم و در کنار کتاب‌های درسی از کتاب‌های تست نیز استفاده می‌کردم.

منتظر در پاسخ به این سوال که آیا در دوران مطالعه دلسردی یا بی انگیزگی داشته ای گفت: یکبار در اوایل بهمن ماه 97 احساس ناامیدی به سراغم آمد که بعد از تماس با مشاورم توانستم پس از یک روز حالات روحی خود را متعادل کنم.

وی در مورد آخرین روز مطالعه خود گفت: روز قبل از کنکور حفظیات فرّار مثل شکلها و فرمولهای شیمی و فیزیک و بعضی از لغات را تا ظهر مرور کرده و سپس به استراحت پرداختم.

رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی در کنکور ۹۸ افزود: برای موفقیت در کنکور قبل از هر کاری بهتر است پشتکار قوی و اراده‌ای مستحکم داشت.

مهران منتظر در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در خصوص تعریف "موفقیت" خاطرنشان کرد: "موفقیت"، یک قدم جلوتر از قبل و به عبارت دیگر پیشرفت در هر کاری می باشد.

او ضمن تشکر از زحمات خانواده، دبیران و کادر آموزشگاه شهید صدوقی ادامه داد: قصد دارد در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدهد.

توصیه آخر رتبه نهم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور سراسری ۹۸ به دانش آموزان توکل به خدا، داشتن برنامه ریزی و پشتکار بود.

بی بی فاطمه دهقانی معاون دبیرستان دوره اول شهید دهقانی شهرستان تفت مادر مهران منتظر در گفتگو با خبرنگار پانا بعد از توکل و لطف خداوند مهمترین عامل و رمز موفقیت تنها فرزندش را پشتکار و تلاش فوق العاده وی عنوان کرد.

فاطمه دهقانی ادامه داد: 70 الی 80 درصد احتمال کسب چنین رتبه ای را از جانب فرزندش انتظار داشت.

مادر مهران منتظر در مورد کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه اظهار داشت: وی فقط در کلاس‌های فوق‌العاده مدرسه شرکت می‌کرده، کلاس کنکور خارج از مدرسه نرفته و حتی یک ساعت هم معلم خصوصی نداشته است.

وی در مورد علت انتخاب رشته ریاضی توسط فرزندش افزود: مهران از 4 سالگی جدول ضرب را یاد گرفت و از همان زمان علاقه و استعداد وافرش به ریاضی مشهود بود.

او ادامه داد: مهران از 4 سالگی به کلاس زبان رفته و قبل از ورود به پایه اول دبستان، ضرب دو رقم در یک رقم و جمع را به خوبی حل می کرد و جدول ضرب را حفظ بود.

بی بی فاطمه دهقانی مقید بودن به انجام واجبات دینی ، مودب بودن، احترام به والدین و بزرگترها، داشتن صداقت، پشتکار و تلاش را از بارزترین ویژگیهایی مهران عنوان کرد که در موفقیت او نیز تاثیر بسزایی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار