فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی: ۹۹ درصد جرایم فضای مجازی کشف شده است

۸۱ درصد سرقت خودرو مربوط به پراید است

تبریز (پانا) - فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جرایم رو به رشد در فضای مجازی هستند که ۹۹ درصد از این جرایم کشف شده است.

کد مطلب: ۹۴۵۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی: ۹۹ درصد جرایم فضای مجازی کشف شده است

سردار حسین عبدی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با بیان این که در خدمت رسانی ماموریت بسیار گسترده‌ای داریم، گفت: مجموعه دستگاه های دولتی روزانه 8 هزار و 900 خدمت ارائه می کنند که هزار و 600 خدمت که ۲۰ درصد آنها را تشکیل می‌دهد مربوط به پلیس است.

وی بیان کرد: سطح وقوع جرایم در آذربایجان نسبت به نرخ متوسط کشوری پایین است لذا به خاطر وقوع کمتر جرم و توانایی پلیس برای حل مشکلات، جامعه ایمنی داریم.

فرمانده نیروی انتظامی استان افزود: پلیس وظیفه حفظ صحنه و پیشگیری از وقوع جرم را دارد و تفکر حاکم بر پلیس امدادرسانی به لحاظ مشاوری ای هم هست ولی وظیفه اصلی او نیست.

عبدی با بیان این که امروز توانایی کشف جرم در پلیس بالاست، گفت: مردم باید کمک کنند که اعتماد به پلیس ارتقاء یابد که این موضوع، مهمترین سرمایه نیروی انتظامی است که خیر و برکت آن به جامعه باز می گردد.

وی ادامه داد: مردم قبل از پلیس وظیفه دارند از جان و مال خودشان مراقبت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به تخلفات و کلاهبرداری های که در استان انجام می‌شود، بیان کرد: در تبریز شخصی با پنج نام متفاوت و پنج کارت ملی تقلبی ۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

عبدی با اشاره به عملکرد پلیس در چهار ماه گذشته گفت: در سرقت های خرد مانند سرقت از داخل خودرو و دوچرخه در استان ۲۴ درصد رشد را شاهد بودیم و در کل سرقت نیز با ۱۷ درصد رشد روبه رو بوده ایم که ۸۶ درصد این موارد سرقت شده کشف شدند.

وی افزود: سرقت سیم کابل برقی همان سیم های مسی که طلای آویزان نام دارد بیشترین سرقت ها را تشکیل می دهد که برای حل این مشکل نیز کابل های خودنگهدار را جایگزین کابل ها ی مسی خواهیم کرد و در این مورد تعداد ۳۱۳ باند سارق متلاشی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اضافه کرد: سرقت خودرو و لوازم آن بخش قابل توجه سرقت ها در استان را شامل می شود که ۸۱ درصد از این موارد مربوط به خودروی پراید است.

عبدی ادامه داد: در این رابطه قفل فرمان و پدال بهترین راه مقابله با دزدان است و باید به نگهبان محله بسیار اهمیت داد زیرا آن‌ها حافظ امنیت محله هستند و به پلیس نیز خیلی کمک می کنند.

وی افزود: در سرقت، استان بیست و هفتم کشور هستیم که در مقایسه با دیگر استان ها سرقت در استان آذربایجان شرقی کم است در کل جرایم در چهار ماه گذشته یک درصد رشد داریم.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان این که برداشت های اینترنتی روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: پلیس فتا فعالیت های پیشگیرانه دارد ولی اقدامات برخوردی هم دارد.

عبدی گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جرایم رو به رشد هستند که ۹۹ درصد از این جرایم کشف شده است.

وی گفت: در چهار ماه گذشته در کشف مواد مخدر 42 درصد رشد داشتیم و به میزان هزار و 227 کیلو از انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: نرخ آلودگی استان آذربایجان شرقی بسیار پایین‌تر از سطح کشور است و در این رابطه دستگیری خرده‌فروشان ۱۲ درصد افزایش دارد و در این بین ۸ باند دستگیر شدند.

عبدی گفت: در حوزه ۱۱۰ در چهارماه سال جاری 616 هزار و 665 مورد تماس داشتیم که ۲۸ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: اخذ راهنمایی و ارشاد از پلیس ۷۷ درصد افزایش داشت و نسبت به سال ۹۷ بیشترین تلفات در رانندگی را داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: تعداد متوفی تصادفات ۹ درصد رشد داشته است که عمده ترین علت ها در تصادف فوتی عدم توجه به جلو بوده که با ۴۲ درصد بیشترین مورد بوده و مورد بعدی عدم توانایی راننده وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیر مجاز بود که ۳۱ درصد این موارد را تشکیل می دهد.

عبدی گفت: استفاده از کلاه ایمنی در موتور سواری، بیش از ۷۰ درصد جان فرد را حفظ می‌کند ولی ضریب استفاده خیلی پایین است.

وی گفت: انتقاد از پلیس در سامانه ۱۹۷، ۳.۴ درصد کاهش داشته و شکایت ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: سامانه نما نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه در سایت پلیس فعال است و مردم می‌توانند از طریق آن دنبال اموال سرقت شده خود بگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار