رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی کار با رایانه ویژه دانش آموزان دارای آسیب بینایی

سنندج (پانا) - رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری دوره آموزشی کار با رایانه ویژه دانش آموزان دارای آسیب بینایی استان در راستای ارتقای مهارت های ذهنی وجسمی آنان خبر داد .

کد مطلب: ۹۴۵۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی کار با رایانه ویژه دانش آموزان دارای آسیب بینایی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کار با رایانه ویژه 118 دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان، اظهار داشت: 106 دانش آموز دارای آسیب بینایی خفیف تا شدید تحت پوشش آموزش تلفیقی فراگیر در دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مدارس عادی و 12 دانش آموز مشغول به تحصیل در دوره ابتدایی مدارس با نیازهای ویژه استان می توانند با شرکت در این کلاس ها ی آموزشی مهارت های لازم را کسب کنند .

وی افزود: برای دومین سال متوالی در راستای غنی سازی اوقات فراغت این دوره آموزشی در محل آموزش و پرورش استثنایی استان از 10 مرداد تا 20 شهریورماه جاری به مدت 120 ساعت برای دانش آموزان علاقمند دارای آسیب بینایی درحال برگزاری است.

رنجبر با تأکید بر توسعه دانش و مهارت، حمایت از تخصص،کمک به کسب استقلال،کسب مهارت بهره مندی از تکنولوژی در زندگی و توانمندسازی دانش آموزان بانیازهای ویژه به عنوان اهداف برگزاری این دوره آموزشی گفت:توجه به پیشرفت های ویژه نابینایان در زمینه کار با رایانه و پوشش نیازهای نرم افزاری مورد نیاز آنان از برنامه های علمی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان می باشد .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اهمیت استفاده از فن آوری های نوین در امر آموزش هوشمندانه به عنوان یکی از ابزارهای ارتقای کیفیت یادگیری در دانش آموزان با نیازهای ویژه فراگیری مهارت های رایانه ،آموزش نحوه استفاده از تجهیزات و سخت افزارهای کتاب خانه الکترونیک را مهم وضروری دانست.

رنجبر در ادامه گفت :کارشناسی دانش آموزان آسیب دیده بینایی این اداره با بهره گیری از تجهیزات بروز از جمله نرم افزار تخصصی تبدیل متن به صدا وهمچنین تجهیزات کمک آموزشی خاص آماده آموزش مهارت آموزی در زمینه آشنایی نابینایان با رایانه وتلفن همراه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار