مدیرکل هواشناسی استان: کاهش دید افقی در سیستان به 700 متر رسید

زاهدان(پانا)- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، اعلام کرد از ظهر امروز وزش باد و گردوخاک در سیستان شدت خواهد گرفت و تبدیل به توفان گردوخاک میشود ,توفانی که شعاع دید افقی در این شهر را به 700 متر کاهش می دهد.

کد مطلب: ۹۴۵۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل هواشناسی استان: کاهش دید افقی در سیستان به 700 متر رسید

محسن حیدری اظهار کرد: بیشینه سرعت این توفان تا ظهر امروز در زهک به 79 کیلومتر بر ساعت می رسد و سبب کاهش شدید کیفیت هوا و اختلال در تردد های جاده ای این منطقه می شود.

او ادامه داد: توفان گرد و خاک از پدیده های مخرب جوی است و زمانی گزارش می شود که به صورت همزمان سرعت وزش باد به 54 کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن برسد و در عین حال دید افقی کمتر از هزار متر باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش توفان امروز علاوه بر کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دمای هوا نیز شده است به طوریکه در برخی ساعات دمای این شهر نسبت به روز گذشته پنج درجه خنک تر شده است.

حیدری در بخش دیگری به شرایط جوی زابل اشاره کرد و ابراز کرد: برخلاف زهک، شرایط توفان در زابل تکرار نشد اما سرعت وزش باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت رسید.

او اضافه کرد: وزش این باد شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 2000 متر کاهش می دهد و سبب می شود تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 1752 میکروگرم بر مترمکعب معادل 12 برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی استان در ادامه به نفوذ گردوغبار ناشی از توفان شمال به نوار شرق و مرکز استان اشاره کرد و افزود: تا این لحظه به سبب گردوغبار گسترده میزان دید افقی در شهرهای زاهدان، میرجاوه، خاش و سراوان به شدت کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار