سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش:

بیش از 182 هزار دانش آموز عشایر در مدارس عشایری کشور مشغول به تحصیل می باشند

مشهد (پانا) - با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و نیز سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش آیین اختتامیه بیستمین دوره اردوی ملی دانش آموزان عشایر پسر سراسر کشور در اردوگاه کشوری شهید رجایی نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۵۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 182 هزار دانش آموز عشایر در مدارس عشایری کشور مشغول به تحصیل می باشند

محمدرضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از 182 هزار دانش آموز عشایر در مدارس عشایری کشور مشغول به تحصیل می باشند که به تفکیک شامل 86 هزار دانش آموز عشایر دختر و نیز 96 هزار دانش آموز عشایر پسر می باشد و از این تعداد حدود 17 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش همگانی و رایگان قرار گرفته اند.

وی افزود: تعداد 228 مدرسه شبانه روزی عشایری و نیز 88 هنرستان عشایری، دانش آموزان عشایر دوره دوم متوسطه کشور را تحت پوشش قرار می دهند.

سیفی تصریح کرد: در 23 استان کشور اداره آموزش و پرورش عشایر و یا کارشناسی عشایر داریم که از این تعداد 19 استان به صورت مرزی می باشد و پراکندگی عشایر در کشور حدود 76 درصد مساحت ایران را شامل می شود و این در حالی است که جمعیت عشایر کل کشور قریب به دو میلیون نفر می باشد.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بیستمین دوره اردوی ملی دانش آموزان عشایر سراسر کشور در بخش پسران با حضور 590 دانش آموز، مربی و سرپرست از 21 استان کشور برگزار شد.

وی در ادامه مواردی همچون تقویت باورهای مذهبی، ملی و قومی، آشنایی با فرهنگ، آداب و سنن عشایری، تقویت اتحاد ملی، ایجاد بستر مناسب برای تامین زندگی دسته جمعی، تقویت حس تعامل و همکاری، کسب تجربه، آموزش مسائل بهداشت فردی و جمعی و مهارت های اجتماعی و تقویت روحیه قانون مندی و مسئولیت پذیری را از مهمترین اهداف برگزاری این اردوی ملی برشمرد.

سیفی با اشاره به اینکه یکی از ملاک های مهم انتخاب این دانش آموزان برای حضور در بیستمین دوره اردوی دانش آموزان عشایر کشور، زیارت اولی بودن آن ها بود گفت: در قالب این اردو برنامه های متنوعی همچون برگزاری کلاس های مهارتی مانند چادرزنی و آموزش آسیب های فضای مجازی، بازی های بومی و محلی، زیارت مرقد شریف امام رضا (ع)، شب فرهنگ ایرانی، محفل انس با قرآن کریم و بازدید از اماکن سیاحتی و تاریخی شهر نیشابور برای دانش آموزان عشایر تدارک و اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار