مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: خبرنگاران محور توسعه فرایند تعلیم و تربیت درخراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران محور اصلی آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و توسعه فرایند آموزش و پرورش در استان به شمار می روند.

کد مطلب: ۹۴۵۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش  خراسان جنوبی: خبرنگاران محور توسعه فرایند تعلیم و تربیت درخراسان جنوبی

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: پیش از ظهر امروز در دیدار با اصحاب جراید محلی استان اظهار کرد: خبرنگاران، تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند و با تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزی سعی دارند جامعه را با قلم و بیان خود آگاه سازند و درجهت توسعه پایدار جامعه تلاش کنند.

او، با بیان این که امروزه نقش و جایگاه رسانه ها در تمامی جوامع افزایش یافته است؛ تصریح کرد: تربیت رسمی و عمومی بخشی از جریان تربیت است که به شکل سازماندهی شده، قانونی، عادلانه، همگانی و الزامی در مدرسه با محوریت دولت اسـلامی و مشارکت فعال دیگرارکان تربیت، خانواده، رسانه و سازمان ها و نهادهای غیردولتی صورت می پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تصریح 2 گزاره از 30 گزاره ارزشی نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین به نقش رسانه و تأثیر گذاری آن بر فرایند تربیت؛ ادامه داد: با توجه به نقش رسانه و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و گستره نفوذ و تأثیرگذاری آن در فرایند تربیت، آموزش و پرورش خراسان جنوبی به رسانه ها به عنوان رکن مهم و یکی از عوامل موثر و تعیین کننده دراین فرایند نگاه می کند .

واقعی با تشکراز همراهی رسانه های مکتوب استان با اهداف و برنامه های آموزش و پرورش استان؛ ابراز داشت: اهمیت رسانه درسند تحول بنیادین به خوبی مؤید اهمیت سواد رسانه ای است چرا که استفاده بهینه از رسانه مستلزم آموزش نحوه ی استفاده از رسانه و مواجهه با محصولات رسانه ای است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نقادی و انتقاد سازنده را یکی دیگر از وظایف رسانه ها در توسعه فرایند تعلیم و تربیت استان دانست و افزود: بی شک، مشارکت جویی یک اصل مهم و حاکم بر روابط بیرونی تربیت رسمی و عمومی با دیگر بخش های جامعه به ویژه رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از دولت اسلامی، خانواده، رسانه، نهادها و سازمان های غیردولتی به عنوان ارکان مهم تربیت یاد کرد و گفت: لازمه ی تحقق اهداف تحول بنیادین در آموزش وپرورش استان تعامل سازنده و مشارکت تمام دستگاه ها و نهادها، به ویژه اصحاب رسانه است.

گفتنی است مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آستانه روز خبرنگار با مدیر مسئولان و خبرنگاران روزنامه های امروزخراسان جنوبی، آوای خراسان جنوبی، زعفران و خراسان جنوبی دیدار کرد و ضمن تبریک روز خبرنگار در خصوص مسائل جاری آموزش و پرورش و نقش رسانه ای در فرایند تعلیم و تربیت به گفتگو نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار