مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان عنوان کرد

کتابخانه‌های سیار کانون، ظرفیت‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار هستند

اهواز(پانا)- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: مربیان کتابخانه‌های سیار کانون با ناوگان خودرویی خود، ظرفیت فرهنگی در مناطق کم برخوردار هستند که کار توزیع عادلانه امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی را در مناطق محروم شهری و روستایی انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۹۴۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌های سیار کانون، ظرفیت‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار هستند

وحید کیانی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات هتل بوستان اهواز با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات حال حاضر در توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار کانون استان خوزستان، فرسودگی ناوگان خودرویی است که در حال حاضر بیش از 60 درصد از آن‌ها به علت فرسودگی بالا باید اسقاط شوند.

او با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم جزئی از رسالت‌های ذاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که این نهاد دولتی در استان با آن مواجه است، نگران هستیم که این ظرفیت به‌درستی در اختیار کودکان و نوجوانان مناطق محروم قرار نگیرد.

کیانی در ادامه پیرامون به سازی ناوگان کتابخانه‌ای سیار کانون گفت: کانون در حد توانایی‌های خود به نوسازی این ناوگان اقدام خواهد کرد اما اگر به خواهیم به کودکان و نوجوانان مناطق بیشتری از استان خدمت‌رسانی کنیم می‌بایست شرکت‌ها و دستگاه‌های که امکان تأمین خودروهای مورد نیاز این کار را دارند، وارد این میدان و جهاد فرهنگی شوند و کانون را در این راه یاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان یکی ازجمله این دستگاه‌های اجرایی را سازمان منطقه آزاد اروند معرفی کرد که می‌تواند با در اختیار گذاشتن خودروهای مناسب به تداوم فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در استان کمک کند.

وی در ادامه ورود خیران مدرسه‌ساز و حوزه سلامت را برای توسعه فعالیت‌های کانون خواستار شد و تأکید کرد: حمایت دستگاه‌های متولی از نهاد‌های فرهنگی یکی از مقوله‌های مهم است که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی باید به آن توجه ویژه شود.

امداد فرهنگی کانون در شهرها و روستاهای استان خوزستان ادامه دارد

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری گفت: کانون در ایام سیل به‌صورت خودجوش در حوزه توجه به کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان با اجرای طرح امداد فرهنگی و دعوت از تماشاخانه سیار کانون کشور برنامه‌های متخلفی در کمپ‌های سیل‌زدگان انجام داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به این‌که این طرح بعد از ایام سیل نیز ادامه پیدا کرد و هم چنان به کار خود با خدمت‌رسانی فرهنگی به مناطق کم برخوردار شهری و روستایی ادامه دارد تأکید کرد: کانون بیش از ۴۰ مأموریت در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری انجام می‌دهد و افزون بر این مأموریت‌ها نیم‌نگاهی به برنامه‌های اجتماعی دارد و بر همین اساس راه‌اندازی سه مرکز در مناطق کم برخوردار عین دو، زویه و علی‌آباد اهواز در کنار بازگشایی مجدد دفتر کانون در منطقه ملاشیه اهواز از جمله کار‌های صورت گرفته در سال جاری است.

کیانی در رابطه با توجه کانون به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان را با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب پیش می‌بریم و دراین‌باره نیازمند روحیه جهادی و انقلابی هستیم که قطعاً با چنین روحیه‌ای شاهد مثمر ثمر بودن فعالیت‌ها خواهیم بود.

برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی به میزبانی خوزستان

کیانی در بخش دیگری از این نشست به جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این جشنواره قرار است فروردین‌ماه سال 1399، در استان خوزستان و میزبانی اهواز برگزار شود.

او با اشاره به اینکه این جشنواره برای هجدهمین سال برگزار می‌شود، افزود: استادان برجسته عرصه نمایش کشور در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان 54 مرکز ثابت، 6 کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی دارد که مربیان این نهاد، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی را در این مراکز برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار