در جلسه شورای راهبردی ثبت احوال استان قم مطرح شد:

تاکید استاندار قم بر تلاش مسئولان برای اصلاح سبک زندگی

قم (پانا) - بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه شورای راهبردی ثبت احوال استان قم ۶۷۲۹ ولادت، ۱۹۶۱ وفات، ۲۲۷۸ ازدواج و ۷۹۹ طلاق در چهارماهه نخست سال جاری ثبت شده است.

کد مطلب: ۹۴۵۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار قم بر تلاش مسئولان برای اصلاح سبک زندگی

استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در این جلسه طی سخنانی آسیب شناسی را پیش زمینه ی برنامه ریزی برای افزایش جمعیت دانست و گفت: امروز وارث اتفاقاتی هستیم که طی چند دهه رخ داده است که سیاست های جمعیتی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه بر روی معلول ها نباید آسیب شناسی کنیم افزود: بایستی ریشه ها و علت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

سرمست با اشاره به وظایف دستگاه های دولتی در راستای اجرای سیاست های جمعیتی افزود: اگر این وظایف به درستی انجام شده بودند امروز شرایط بهتری داشتیم.

وی بیان داشت: در بحث ازدواج و طلاق درگیر حاشیه شده ایم و بیش از آنکه از نظر ساختارهای اقتصادی و حقوقی دچار مشکل شده باشیم، به لحاظ سبک زندگی دچار تغییر بنیادین شده ایم.

سرمست با بیان اینکه در گذشته نسبت به طلاق یک نگاه منفی اجتماعی وجود داشت گفت: امروز آسیب هایی از جمله طلاق، خودکشی و ... عادی جلوه می کنند.

وی تشکیل کمیته های فرهنگی و بهداشت و درمان را در راستای بررسی چالش ها و احصاء راهکارهای عملیاتی در حوزه ی خانواده و جمعیت در استان قم شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت صاحب نظران و نمایندگان تشکل های مردم نهاد در جلسات کمیته ها استفاده شود.

استاندار قم همچنین نهاد خانواده را مهمترین اساس در تدوام و افزایش نسل دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز مسئولان و متولیان فرهنگی باید بر روی تحکیم این نهاد و ایجاد الگوی صحیح زندگی باشد.

در این جلسه گزارشی از آمار ثبت وقایع حیاتی ارائه شد.

بر اساس این گزارش ۶۷۲۹ ولادت، ۱۹۶۱ وفات، ۲۲۷۸ ازدواج و ۷۹۹ طلاق در چهارماهه نخست سال جاری و نیز ۷۹۴۴ ولادت، ۱۹۶۷ وفات، ۲۷۶۳ ازدواج و ۹۸۰ طلاق در چهار ماهه نخست سال ۹۷ ثبت شده است.

۳۴۲۹ نفر از متولدین چهارماهه نخست سال جاری پسر و ۳۳۰۰ نفر از آنها دختر بوده اند.

همچنین نام های علی و فاطمه به ترتیب با فراوانی ۱۷۵ و ۳۱۵ بیشترین نام های انتخابی در سال جاری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار