آملی لاریجانی در واکنش به تحریم ظریف: رفتارهای غیرعقلایی آمریکایی‌ها محکوم است

تهران (پانا) - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از سوی وزارت‌خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۴۵۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آملی لاریجانی در واکنش به تحریم ظریف: رفتارهای غیرعقلایی آمریکایی‌ها محکوم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز (چهارشنبه) این مجمع ضمن تبریک و تهنیت روز عرفه و اعیاد متبرکه قربان و غدیر و تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حضرت امام محمدباقر(ع)گفت: «از خداوند متعال می خواهیم قلوب همه ما را به انوار محبت و معرفت خویش و انوار و محبت اهل بیت هر روز بیش از پیش منور بفرماید.»

او افزود: «ایام دعا در عرفه و شب عید سعید قربان، بستر و ظرف بسیار ارزشمندی است برای بندگان خدا که طریق تقرب الی الله را طی کنند و تلاش کنند در این جهت که عبودیت را که حقیقتش و کنهش ربوبیت است برای خودشان، به هر درجه ای که ممکن است، ظاهر سازند. ایام الله خاص از ناحیه حق تعالی برای همین وضع شده است که بشر استفاده کند، مخصوصا بعد از ظهر روز عرفه را که ان‌شاالله، مومنین برای یکدیگر دعا کنند و برای بهبود حال خودشان و زدودن گرفتاری هاشان، یکدیگر را فراموش نکنند.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «نکته اولی را که می خواهم عرض کنم، اقدام شجاعانه نیروی دریایی سپاه است در توقیف کشتی انگلیسی که بر خلاف مقررات بین المللی عمل کرده بود، این اقدام واقعا شجاعانه بود و برای هشدار به کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا، لازم بود که گمان نکنند هنوز آن سلطه قرن نوزدهمی خودشان را دارند و می توانند در هر نقطه ای به مردم کشورها ظلم و اجحاف کنند. در بعد دیگر این اقدام یک پاسخ کاملا منطقی و عقلایی بود به رفتار نادرست آنها در توقیف کشتی ایرانی در تنگه ی جبل الطارق. این درس بسیار آموزنده ای است برای کشورهایی که به جمهوری اسلامی تعدی می کنند. بحمدالله اقتدار جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و مخصوصا سپاه پاسداران موجب افتخار ملت و همگرایی بیشتر مردم است و مسئولین با دلگرمی بیشتر می توانند به اتکای به این اقتدار با کشورهای دیگر گفتگو کنند و تعامل سازنده داشته باشند.»

او در ادامه با اشاره به وضعیت استکبار جهانی گفت: «موضوع دیگر وضعیت بن بستی است که آمریکایی ها در آن گرفتار شده اند و نتیجه این بن بست، استیصال و درماندگی است که یکی از جلوه هایش تحریم وزیر خارجه ی کشورمان است. ما در اینجا هم از آقای دکتر ظریف حمایت و تشکر می کنیم و هم رفتارهای غیرعقلایی و غیر منطقی آمریکایی ها را محکوم می کنیم. رفتارهایی که مسلما از استیصال، ناتوانی و بن بستی در سیاست خارجی آنها خبر می دهد. آنها گمان می کردند، با اعمال فشار، جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره می آید و مدت های مدیدی با انواع ترفندها می خواستند به این خواسته شان برسند.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: «امروز جمهوری اسلامی مقتدرتر و منسجم تر در مسیر اهداف خود ایستاده است و هیچگاه تسلیم زور نمی شود. لذا آمریکایی ها به این حرکات غیر مقبول بین المللی روی آورده اند و وزیر خارجه یک کشور که سخنگوی بین المللی آن کشور است را تحریم می کنند.»

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه این حرکت دشمنان انقلاب، موجب انسجام و وحدت بیشتر در کشور ما شده و حمایتی که از وزیر امور خارجه انجام شد، نشانگر فهم و بصیرت ملت ما است، خاطرنشان کرد: «مسئولان ما هم در این موضوع، هم نوا و هم جهت هستند و پاسخ محکمی به آمریکایی ها دادند. آقای ترامپ با این حرکت های غیرمنطقی و خارج از عرف بین الملل خودش نمی تواند کاری را به پیش ببرد و ان شا الله مشکلاتی که برای کشور ما ایجاد کرده اند، با وحدت و انسجام داخلی، با تلاش بیشتر و اتکا به نیروهای داخلی و استفاده از سرمایه های درونی، پشت سر خواهیم گذاشت . مسلما پیروزی از آن ملتی است که استقامت دارد و با توکل به خدا، نصر الهی نصیب آنها خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار