به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛

حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در خبرگزاری پانا / رعایت صداقت سبب اعتماد مردم به رسانه ها می شود

زاهدان (پانا)_ در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور در دفتر خبرگزاری دانش آموزی پانا از خبرنگاران این خبرگزاری تجلیل نمود .

کد مطلب: ۹۴۵۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در خبرگزاری پانا / رعایت صداقت سبب اعتماد مردم به رسانه ها می شود

حمید رضا رخشانی، صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در دیداری که با اعضای هیئت تحریریه خبرگزاری پانا در محل این خبرگزاری داشت، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و خبرگزاری ها رکن چهارم دموکراسی هستند عنوان داشت: بهترین افرادی که می‌توانند نقاط قوت و ضعف عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف را به واسطه حضورشان در جامعه شناسایی و در بهبود آن کمک کنند، اصحاب رسانه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: سواد رسانه ای لازمه ی عصر امروز است و می طلبد که در خبرگزاری پانا و به ویژه در تشکل های دانش آموزی این مهارت مهم اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

رخشانی ابراز کرد: خبرگزاری پانا که به واسطه سازمان دانش آموزی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند باید پیگیر مطالبات حقوق به حق جامعه فرهنگیان نیز باشد.

او با بیان اینکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش به طور مستمر پیگیر مطالبات به حق همکاران در سطح کشور هستند، افزود: اصحاب رسانه و به ویژه خبرگزاری پانا در پیگیری چنین مواردی که خواسته ی بحق همکاران ماست ضمن ایجاد حساسیت در مدیران، با گزارش دهی دقیق و به موقع می توانند در این زمینه و به ویژه کاهش دغدغه ی همکاران موثر واقع شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مطالبه گری و پیگیری اخبار و نتایج مرتبط با آن نباید سطحی و مقطعی باشد. از طرف دیگر همه باید پاسخگوی رسانه ها باشیم. اما از خبرگزاری پانا و دانش آموزان خبرنگار این خبرگزاری انتظار می رود که در موارد گوناگون اخبار آموزش و پرورش را پیگیری و آنها را به طور تحلیلی و تخصصی پوشش بدهند.

او با بیان اینکه خبرنگاران باید در همه حوزه‌ها به صورت کاربردی حضوری پررنگ داشته باشند، اظهار کرد: پیگیری‌های مستمر دغدغه های عموم مردم سبب بهبود عملکرد مسئولین در دستگاه های اجرایی می شود لذا اصحاب رسانه باید دائما مطالبات مردم را به گوش مسئولین رسانده و تا رفع کامل، آن را پیگیری کنند.

رخشانی با اشاره به اینکه اصل صداقت و صراحت در امر خبرنگاری یکی از مهمترین اصول یک خبرنگار است افزود: باید راستگویی و صراحت طلبی در همه رسانه ها وجود داشته باشد، تا رسانه نزد مردم و افکار عمومی جایگاهی محبوبی داشته باشد زیرا اگر رویکرد صادقانه اساس و پیشه کار باشد تعامل و سازندگی را در کشور بوجود خواهد آورد.

شایان ذکر است: مدیرکل آموزش پرورش استان در پایان از خبرنگاران خبرگزاری پانا به مناسبت روز خبرنگار تجلیل و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار