مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد؛

احیای دوباره معدن دولومیت اشکنان فارس/معدن دولومیت نیاز صنایع دفاعی کشور

لامرد (پانا) - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد:معدن دولومیت اشکنان با دارا بودن منیزیوم در صنایع دفاعی کشور دارای اهمیت بسیار بالایی است.

کد مطلب: ۹۴۵۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
احیای دوباره معدن دولومیت اشکنان فارس/معدن دولومیت نیاز صنایع دفاعی کشور

فریدون فدایی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان لامرد و مهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید و محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار در خصوص معدن دولومیت بخش اشکنان شهرستان لامرد بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در سالهای گذشته معدن دولومیت در مختصات روستای لاورخشت در بخش اشکنان را به ثبت رسانده است که سرمایه گذار ،قصد داشت خاک این معدن را به صورت خام به کشور کویت صادر کند اما با توجه به این که در این معدن بیش از 17 درصد منزیوم وجود دارد، صادرات خام آن به صلاح نبود که با مخالفت ما روبرو شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه کاربرد منیزیوم در صنایع دفاعی کشور بسیار دارای اهمیت است اذعان کرد: با ستاد تعاون وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح دیدارهایی انجام شده است تا از فرصت وجود این معدن استفاده بهتری شود.

وی با توجه به اهمیت معدن دولومیت اشکنان که یکی از معادن حیاتی در جنوب فارس به شمار می رود خاطر نشان کرد: استاندار محترم فارس برای بهره برداری از این معدن و جذب سرمایه گذار دستوراتی را صادر کرده اند که امیدواریم با پیگیری های لازم بتوانیم در سایت انرژی بر زمینه ای را برای سرمایه گذاری در معدن دولومیت اشکنان فراهم کنیم.

گفتنی است معدن دولومیت اشکنان در روستای لاورخشت یکی از معادن مهم استان فارس به شمار می رود که توسط سازمان همیاری شهرداری های استان فارس در سالهای گذشته به ثبت رسیده است ولی تاکنون برای استفاده از این محصول مهم و اساسی، سرمایه گذاری خاصی انجام نشده است.

خبرنگار/سیدمهدی احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار