بنفشه آفریقایی در جشنواره فیلم ­های ایرانی متروپولیتن

تهران (پانا) - «بنفشه افریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه ­کنندگی علیرضا شجاع­ نوری تابستان امسال در قالب جشنواره فیلم های ایرانی متروپولیتن به شهر مینه­سوتا ایالات متحده آمریکا خواهد رفت.

کد مطلب: ۹۴۵۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بنفشه آفریقایی در جشنواره فیلم ­های ایرانی متروپولیتن

به گزارش روابط­ عمومی فیلم، «بنفشه افریقایی» به همراه چند فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم­ های ایرانی این جشنواره از 15 تا 18 آگوست امسال احضور خواهد داشت. پیش از این «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم طرابلس لبنان و جشنواره وزول فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیات داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و هم­چنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش­ آموزان را از آن خود کرد. «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی و هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش جشنواره فیلم­ های ایرانی متروپولیتن حضور دارند.

انجمن فیلم متروپولیتن که جشنواره فیلم ­های ایرانی یکی از بخش­ های قدیمی آن است از سال 1962در شهر مینه ­سوتا ایالات متحده با هدف ارائه بهترین فیلم­های بین­ المللی و مستقل به مخاطبان این نوع سینما در شهر مینه­ سوتا پایه­گذاری شد. ترویج هنر در مدیوم سینما که منجر به گسترش و ایجاد فهم بین فرهنگی، آموزش، سرگرمی و اکتشاف خواهد شد، موقعیتی ارزشمند برای مخاطبان سینمای مستقل و بین­ المللی فراهم می­ آورد و تجربیات سازندگان این فیلم ­ها را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. هر ساله بیش از 250 فیلم از 70 کشور مختلف در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند؛ به­ عنوان مثال در سال 2016 میلادی این رویداد 50 هزار مخاطب علاقه­ مند را گرد هم آورده است.

«بنفشه آفریقایی» داستان «شکو»، زنی میانسال است که متوجه می­شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می­گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکو و فریدون تغییراتی می­کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می­گذارد و اتفاقات تازه­ای در زندگی هر سه رخ می­دهد.

پخش بین­ المللی «بنفشه آفریقایی» برعهده نسرین میرشب، مدیرعامل «دریم لب» است و این فیلم تا امروز حضور چشم­گیری در جشنواره ­های بین­ المللی داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار