467 نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

یزد (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در حال حاضر 467 نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در حالی که پیش از اسارت تنها 14 نفر تحصیلات دانشگاهی داشتند.

کد مطلب: ۹۴۵۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
467 نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

"احمد ابراهیمی" در دیدار جمعی از آزادگان استان یزد با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، اظهار داشت: در استان یزد 752 نفر آزاده داریم که 44 نفر از این افراد به رحمت خدا رفته‌اند.

وی با اشاره به 9 شهید آزاده استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین ما در بین شهدای والامقام استان، 15 شهید غریب داریم که در زمان اسارت در زندان‌های عراق به مقام والای شهادت نائل آمدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: 15 نفر از آزادگان استان زندان سیاسی بودند و 181 نفر از آنها هم به هنگامی که در زندان‌های رژیم بعث به سر می‌بردند، متاهل بودند و 175 نفر از این تعداد در آن هنگام صاحب فرزند بودند.

"ابراهیمی" خاطرنشان کرد: الحمدالله اقدامات بسیار خوب فرهنگی، قرآنی، کارآفرینی، و سایر اقدامات ارزنده در زمینه‌های مختلف از سوی آزادگان در استان یزد انجام شده است.

وی عنوان کرد: پیش از اسارت، 14 نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و 738 نفر هم دارای مدرک تحصیلی، دیپلم، زیر دیپلم و یا دانش‌آموز بودند و به اسارت دشمن درآمدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: با همتی که آزادگان یزد پس از اسارت داشتند، 467 نفر موفق به کسب مدرک دانشگاهی شدند و سطح تحصیلات 285 نفر هم دیپلم و زیر دیپلم هستند که همه افراد زیر دیپلم هم این مدرک را افتخاری کسب کرده‌اند.

"ابراهیمی" تصریح کرد: 58 نفر از آزادگان هم جزو 397 نفر نخبه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند که 28 نفر از آنها خود آزادگان و مابقی خانواده آنها هستند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد، مشارکت جامعه هدف در برنامه‌ها و مشکلات است و در این 5 سال توانستیم تشکیلات متعددی به وجود آوریم که کمک و همراه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار