در گفت و گو با پانا مطرح شد؛

خبرگزاری پانا فرصتی است برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در نوجوانان

شیراز(پانا)_ نوجوانی و جوانی یکی از مهمترین مراحل زندگی هر فرد محسوب می شود و آخرین مرحله تحوّل شناختی و گذر از مرحله پیرو دیگران بودن به دوره مستقل بودن است، دوره ای که نوجوان به هویّت واقعی خویش دست می یابد.

کد مطلب: ۹۴۵۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری  پانا فرصتی  است  برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در نوجوانان

نوجوانی که دوره کودکی را پشت سر گذاشته، باید خود را برای زندگی مستقل اجتماعی آماده کند. تحقق این موضوع، پیش از هر چیز، مستلزم یافتن هویّت خویشتن است. اگر نوجوان در سن هویت سازی به دنبال پرسش و پاسخ بگردد و با مدیران و مسئولان سازمان ها و نهاد های دولتی مصاحبه کند گامی بزرگ در جهت تقویت ارتباط اجتماعی و بلوغ فکری برداشته است.

هم‌اکنون خبرگزاری پانا با تحت پوشش قراردادن و آموزش بیش از صدها دانش‌آموز، توانسته شعبات خود را در سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی و اخبار فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی استانها را انعکاس دهد.

خبرگزاری پانا که اولین خبرگزاری دانش‌آموزی در سطح کشور است در جهت تقویت ارتباط اجتماعی دانش‌آموزان از سال 82 به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده است.

مدیر کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در گفت و گو با پانا، خبرنگاران خبرگزاری پانا را از لحاظ ارتباط اجتماعی یک گام جلو تر از سایر دانش‌آموزان دانست.

لیلا نورافشان با اشاره به اینکه هدف از تشکیل خبرگزاری پانا آشنا کردن دانش‌آموز با محیط اجتماع و مسائل جامعه است گفت: دانش‌آموزان با عضویت در خبرگزاری پانا از طریق تهیه خبر به فهم و پذیرش مسائل و مشکلات جامعه می‌پردازند.

نور افشان با بیان اینکه یکی از اهداف خبرگزاری پانا که تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است سبب می شود تا از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند گفت: یکی از راه های تربیت اجتماعی دانش‌آموزان مصاحبه با مدیران و مسئولان سازمان ها است که این خبرگزاری به این امر می‌پردازد.

خبرگزاری پانا فرصتی است برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی

او در ادامه تاکید کرد که زود هنگام بودن ورود دانش‌آموزان به جامعه از طریق خبرگزاری پانا می‌تواند فرصتی مناسب برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در نوجوانان باشد.

مدیر کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل‌ آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه تعداد خبرنگاران این خبرگزاری نسبت به 850هزار نفر دانش‌آموز در استان فارس بسیار ناچیز است گفت: خبرگزاری پانا میتواند در هر مدرسه یک شعبه داشته باشد تا دیگران بتوانند از ظرفیت این خبرگزاری بهره ببرند.

نورافشان با اشاره به اهمیت تربیت اجتماعی نوجوانان اضافه کرد: تربیت اجتماعی تنها در حرف زدن با افراد خلاصه نمی‌شود بلکه شامل دوست یابی،نه گفتن و ابراز وجود و تمام مهارتهای زندگی است که نیازمند ظهور در تعاملِ خانواده و مدرسه است.

او با تاکید بر اینکه نا ‌آگاهی والدین در امر تربیت اجتماعی فرزندان میتواند سبب بروز آسیب های اجتماعی شود افزود: هوشیاری والدین نسبت به آشنایی با خلق فرزند خود، سبب می شود تا از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

مدیر کل مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل‌آموزش و پرورش استان فارس در ادامه در خصوص علائق نوجوانان گفت: نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله شکل دهی هویت خود قرار دارند یک به هم ریختگی ذهنی نوجوانان را نسبت به جامعه و علائق خود شکاک می کند که سبب بروز پرخاشگری در نوجوانان می‌شود.

به گفته ی او اگر شیوه ی رفتار والدین با نوجوانان اصلاح شود نوجوانان به راحتی حرف های منطقی را می پذیرند.

مدیر کل مراقبت در برار آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: یکی از دلایل گستردگی آسیب های اجتماعی تنوع آسیب ها و ابزار ها است که برای نوجوانان بسیار جذاب است که هر فرد با هر سنی را درگیر خود می کند.

نورافشان با اشاره به پایین بودن سن فعالان فضای مجازی اظهار کرد: در حالی که ما از فضای مجازی به عنوان آسیب یاد میکنیم سایر کشور فضای مجازی را یک پیشرفت محسوب می‌کنند.

او همچنین اضافه کرد: نداشتن سواد رسانه ای سبب شده تا بیشترین فعالان فضای مجازی در دنیا کاربران ایرانی با سنین کم باشند.

مدیر کل مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: در دنیای مجازی چشم ها از واقعیت محو می شود و هرکس هرسن و هر چهری را به دیگران نمایان می کند و افرادی که کم سن هستند در این فضا دچار آسیب می‌شوند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار