فرماندار ویژه میانه:

تصویب 117 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استان به شهرستان در سال جاری

میانه (پانا)-معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به اینکه از محل اعتبارات استانی، ملی و متوازن در سال گذشته 747 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که 358 میلیارد ریال آن تخصیص یافت که بیش از 100 میلیارد ریال آن از اعتبارات استانی بود، اضافه کرد: امسال نیز مبلغ 117 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مصوب شده است .

کد مطلب: ۹۴۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب 117 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استان به شهرستان در سال جاری

حمدرضا مشایخی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه با اشاره به وضعیت کنونی کشور، تاکید کرد: اگر می خواهیم با توجه به این وضعیت به پیشبرد امور شهرستان کمک کنیم، مسئولین باید جهادی وار به میدان عمل وارد شوند.

وی همچنین جذب 53 درصدی اعتبارات در سال گذشته را مدیون هماهنگی، همراهی و پیگیری و تلاش مدیران ادارات شهرستان عنوان نموده اضافه کرد: امسال نیز امیدواریم با جدیت و همراهی هر چه بیشتر مسئولین و مساعدت نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی بتوانیم شاهد جذب حداکثری اعتبارات شهرستان باشیم.

مشایخی با بیان اینکه هنوز با ایده آل شهرستان فاصله داریم و وضعیت ایجاب می کند که بیشتر از گذشته بر تلاش و پیگیری های خود بیافزاییم، اولویت شهرستان را حوزه آب و راه بویژه آب شرب روستایی ذکر نمود.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه بودجه ریزی بر اساس شاخص هر شهرستان است اضافه کرد: در شهرستان ما شاخص ها به ترتیب بیکاری، استاندارد سازی و نوسازی مدارس و کلاس های درس، کانون های فرهنگی مدارس، خانه های عالم، پایگاههای اورژانس، آب و فاضلاب شهری و روستایی عنوان شده و اولویت با پروژه های مستمر در جهت اتمام آنها خواهد بود.

مشایخی در ادامه بر تلاش بی وقفه برای جذب اعتبارات و هماهنگی مسئولین ادارات با ادارات کل خود تاکید کرده افزود: هر چند اعتبارات شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای استان بالا بوده و بیشترین میزان جذب را به خود اختصاص داده اما نیاز شهرستان بیشتر است و نیازمند عزم و اراده همگانی است تا بتوانیم به تامین حداکثری نیازها بپردازیم.

وی از تامین یکهزار تن قیر در جهت ترمیم، بهسازی و آسفالت راههای روستایی، بین شهری و شهری خبر داده، گفت: در طی سال جاری شاهد بهسازی و روکش آسفالت غالب محورهای شهرستان خواهیم بود.

فرماندار ویژه میانه مشارکت مردم شهرستان میانه را زبانزد عام و خاص در کشور و ظرفیت بزرگ شهرستان در راستای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر آن خوانده گفت: این امر نیز در سایه توان مسئولین و بخشداران تابعه شهرستان حاصل شده و می طلبد که با عزم همگانی در راستای افزایش هر چه بیشتر روحیه مشارکت در مردم تلاش کنیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اوضاع اضطراری در کشور و کمبود بودجه از مسئولین خواست تا بدون انتظار برای بودجه و با توجه به اینکه در جنگ اقتصادی رو در رو با دشمن قرار گرفته ایم با دستهای خالی و عزم و اراده آهنی وارد میدان عمل شوند.

فردین فرمند با اشاره به اینکه سربازان جان برکف ایران اسلامی 8 سال با دست خالی با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل دشمن ایستادگی کرده و در این راه خونهای بسیاری ریخته شد تا پیروز میدان شویم خواستار الگو گیری از شهدا، جانبازان و دلاورمردان غیور ایران اسلامی جهادی شد تا جهادی وارد عمل شده و نگذارند بازنده جنگ اقتصادی در برابر دشمن باشیم.

رییس گروه امور زیربنایی و تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی هم با حضور در این جلسه به توزیع اعتبارات استان در دو بخش پروژه های مستمر برای پروژه هایی که نیمه تمام مانده و بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیز در بخش پروژه های متوازن با اولویت برای پروژه هایی که تازه شروع شده اند اشاره کرد.

شاهین فتحی با بیان اینکه سقف اعتبارات پروژه های مستمر افزایش نیافته اما بازنگری شده و در اختیار دستگاههای اجرایی گذاشته شده تا در صورت کمبود اعتبار، در طول سال آتی و سالهای بعد به صورت مستمر سالانه اعلام نیاز کنند، به تخصیص 50 درصدی اعتبارات در سال جاری به صورت نقدی و اسناد اشاره کرده افزود: اعتبارات متوازن نیز 30 درصد تخصیص یافته و امیدواریم با افزایش تخصیص بتوانیم به پیشبرد امور کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار