مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه انعقاد تفاهم نامه با سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

قرابت حوزه علمیه و آموزش و پرورش قرابتی ذاتی و طبیعی است

مشهد (پانا) - مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه انعقاد تفاهم نامه با عنوان استقلال همکاری های مشترک حوزه علمیه خراسان و وزارت آموزش و پرورش که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش انجام شد قرابت حوزه علمیه و آموزش و پرورش را قرابتی ذاتی و طبیعی دانست.

کد مطلب: ۹۴۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
قرابت حوزه علمیه و آموزش و پرورش قرابتی ذاتی و طبیعی است

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه امضاء تفاهم نامه استقلال همکاری های مشترک حوزه علمیه خراسان و وزارت آموزش و پرورش گفت:با توجه به اینکه مقام معظم رهبری از حوزه علمیه خراسان به عنوان حوزه علمیه مستقل نام برده اند همکاری های مشترک و هم افزایی این حوزه علمیه با وزارت آموزش و پرورش در جهت گرفتن تصمیمات پایه ای، زیربنایی و گسترده تر مورد اهتمام است.

وی افزود: قرابت حوزه علمیه و آموزش و پرورش قرابتی ذاتی و طبیعی است که این نزدیکی در دستگاه های دیگر دیده نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی تصریح کرد: بحث تعلیم و تربیت جزو رسالت ها و تکالیف اجتناب ناپذیر حوزه علمیه محسوب می شود و حرکت های فرهنگی هدفمند و سازمان یافته حوزه تعلیم و تربیت بیشترین تاثیرگزاری را در بین نوجوانان، جوانان و دانش آموزان خواهد داشت و این موارد نزدیکی و ارتباط حوزه علمیه و آموزش و پرورش را دوچندان می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در مدارس وابسته به حوزه علمیه رعایت استانداردهای آموزشی و استفاده از آموزه های دینی بسیار مهم است و در این بین شناخت مخاطبین، نیازسنجی براساس مقاطع تحصیلی مختلف و استفاده از معلمان توانمند در ارتقاء این مدارس اثرگذار خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری های مشترک میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش همکاری های شفاف و روشنی است که براساس سند تحول بنیادین و رهنمودها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری صورت می گیرد تا در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ مبتنی بر نظام اسلامی در جامعه و به خصوص نسل جوان گام های بزرگی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار