افتتاح ۶۷۲ پروژه های محرومیت زدایی و اهدای ۲۱۰ جهیزیه نوعروسان هدیه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی

فرمانده سپاه عاشورا خبر داد: مهاجرت معکوس در 50 روستای محروم آذربایجان شرقی

تبریز ( پانا) - فرمانده سپاه عاشورا از مهاجرت معکوس در 50 روستای محروم آذربایجان شرقی در نتیجه افتتاح و بهره برداری از طرح های اشتغالزایی خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۵۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده سپاه عاشورا خبر داد: مهاجرت معکوس در 50 روستای محروم آذربایجان شرقی

سردار عابدین خرم در همایش جهاد عاشورایی و افتتاح همزمان 672 پروژه های محرومیت زدایی سال های 96 تا 98 و اهدای 210 جهیزیه نوعروسان هدیه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی در سالن همایش سپاه عاشورا گفت: قشر مستضعفین همواره عقبه اصلی سپاه بوده و هستند و در عرصه های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی در کنار فرزندان سپاهی بوده اند.

وی افزود: در آذربایجان شرقی نیز همیشه خیرین در خط مقدم کمک به قشر مستضعف بوده و هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

فرمانده سپاه عاشورادر ادامه بیان کرد: امروز گروه جهادی سپاه عاشورا افتخار دارد 672 پروژه محرومیت زدایی در استان را که از نیمه دوم سال 96 شروع شده اند را افتتاح و به بهره برداری برساند و در تلاش هستیم تا سال آینده 2 هزار و 250 پروژه را به اتمام برسانیم.

سردار خرم با بیان این که این پروژه ها در 205 روستای محروم استان افتتاح می شوند، گفت:افتتاح 325 واحد مسکونی مددجویی، 78 پروژه احداث کانال، استخر پلی مری و مسیرهای آب،احداث، تعمیر و تکمیل 59 باب مسجد، احداث20 واحد غسالخانه، 18 راه روستایی، 32 مرکز بهداشتی و د رمانی، 5 پل 2 تا 3 دهنه،3 باب مدرسه، یک باب خانه عالم و 3 واحد زمین ورزشی از جمله این پروژه ها هستند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها، 255 هزار و 915 نفر از روستاهای محروم استان تحت پوشش قرار گرفته اند و برای 79 هزار و 28 نفر نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و در 50 روستا مهاجرت مععکوس را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: امروز 210 سری جهیزیه آماده تحویل به نوعروسان است و در 2 سال اخیر نیز در مجموع 700 سری جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا شده است.

سردار خرم با بیان این که یکی از بزرگترین افتخارات سپاه ، کمک به قشر محروم جامعه است، ادامه داد: در حال حاضر 400 گروه جهادی در استان که 100 گروه آن دانشجویی و مابقی از محلات هستنددر عرصه های مختلف عمرانی و بهداشتی به کمک مردم محروم استان شتافتند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با این که جزو استان های برخوردار کشور محسوب می شود ولی در مقایسه با روستاهای مرزی کردستان و آذربایجان غربی می بینیم که روستاهای آذربایجان شرقی به مراتب محروم تر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار