سید جواد حسینی: در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد

مشهد (پانا)- سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه امضاء تفاهم نامه استقلال ستاد همکاری های حوزه علمیه خراسان با وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیمات را به بسته های دانش تبدیل کنیم و آن ها را در نظام تصمیم گیری ورد نماییم تا نتایج بهتری حاصل شود.

کد مطلب: ۹۴۵۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد حسینی: در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد

سیدجواد حسینی گفت: طبق آسیب شناسی های صورت گرفته آموزش و پرورش از دو عارضه بزرگ رنج می برد یکی اینکه اکثر برنامه ها معلول محور است و حتما باید ساختار محور شود و دیگری اینکه اکثر برنامه ها موقتی و زودگذر است که باید طولانی مدت و پایدار باشد.

وی افزود: در دستگاه تعلیم و تربیت تصمیمات و برنامه ها باید ساختاری، حکمت محورانه و با نگاه تمام ساحتی و نه متمرکز به آموزش صرف باشد و در این بین باید تلاش شود از راه حل های پایدار و دراز مدت استفاده گردد، البته پس از انقلاب اسلامی گام های خوبی در این زمینه ها برداشته شده اما کافی نیست و باید تحول و توسعه یابد.

حسینی اظهار کرد: از لحاظ محتوایی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش آموزش محور بودن آن است. ما در آموزش و پرورش انواع پژوهش ها را انجام می دهیم و داده های فراوانی تولید می کنیم اما داده کاوی و تحلیل درستی انجام نمی شود و قطعا با یک رویکرد پژوهانه می توان به نتایج خوب رسید.

وی ادامه داد: برای گرفتن تصمیمات اصولی و دراز مدت باید از ظرفیت تمام جامعه استفاده کنیم و دفتر همکاری های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش یکی از پایگاه هایی است که می تواند در زمینه تحلیل و تفسیر داده ها به ما کمک کند تا بتوانیم تصمیمات ساختارمحورانه و بهتری بگیریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم گیری مبتنی بر دانش را راه اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیمات را به بسته های دانش تبدیل کنیم و آن ها را در نظام تصمیم گیری ورد نماییم تا نتایج بهتری حاصل شود.

حسینی گفت: با توجه به ظرفیت های بالای حوزه علمیه این همکاری ها را گسترش خواهیم داد و اقداماتی همچون ارتقاء کمی و کیفی طرح امین و روشنا، گسترش پژوهش های مشترک، تالیف کتب درسی حوزه علمیه، جذب بیشتر روحانیون در استخدامی ماده ۲۸، سهمیه بیشتر وظیفه روحانی و توسعه کمی و کیفی رشته های معارف اسلامی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: آموزش و پرورش کشور دارای قریب به هشت هزار مدرس آموزش خانواده است که تعداد زیادی از این مدرسین، روحانیون و طلاب هستند که به خوبی می توان از ظرفیت آن ها در جهت کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

حسینی بیان کرد:حضور روحانیون و طلاب در مدارس به عنوان ائمه جماعت برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند است و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع تر در جهت پرداخت حق القدم این عزیزان اقدام نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار