ثبت نام ۲۵۰ هزار دانش آموزخراسان رضوی در نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم

مشهد (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور در بخش آوایی در تالا قدس حرم مطهر رضوی از ثبت نام ۲۵۰ هزار دانش آموزخراسان رضوی در نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۴۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام ۲۵۰ هزار دانش آموزخراسان رضوی در نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم

قاسمعلی خدابنده در این مراسم گفت: در هر قوم، ملت و سرزمینی یک سری اشخاص، زمان ها و مکان ها وجود دارد که شرافت، فضیلت و قداست خاصی دارند و مردم به آن ها اعتقاد داشته و برایشان احترام بسیاری قائل هستند و امروز این موضوع همه جانبه اتفاق افتاده است و در روزهای با فضیلت دهه اول ذی الحجه در کنار مضجع شریف آقا علی ابن موسی الرضا (ع) در جمع دانش آموزان منتخب قرآنی کشور قرار داریم.

وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند بهترین شما کسی است که قرآن بخواند و آن را به دیگران بیاموزد و شما که دانش آموزان منتخب قرآنی کشور هستید قطعا در زمره بهترین و نیک ترین انسان ها قرار دارید.

خدابنده بیان اینکه خادمی دانش آموزان برگزیده قرآنی کشور افتخار بزرگی است که نصیب آموزش و پرورش خراسان رضوی شده و ما به دلیل این میزبانی شگرگزار خدای تبارک و تعالی هستیم.

در آموزش و پرورش استان براساس اهداف سند تحول بنیادین و در راستای تعلیم و تربیت تمام ساحتی و بویژه ساحت اخلاقی، اعتقادی و عبادی گام برمی داریم و مسائل اخلاقی و تربیتی همیشه جزو اولویت ها و دغدغه های دستگاه تعلیم و تربیت استان محسوب می شود.

با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در کشور ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را با جدیت دنبال کردیم و بیش از ۲۵۰ هزار دانش آموز استان در نهضت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ثبت نام کردند که قابل توجه است.

توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز، توجه ویژه به نماز جماعت در مدارس، توسعه و ترویج فرهنگ سیره رضوی و نیز توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اولویت ها و برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی است که با جدیت دنبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار