جنگ یک رمان با قاچاقچیان دلفین

تهران(پانا)-درحالی‌که خیلی از علاقمندان پارک‌های آبی تفریحی از شیوۀ شکار دلفین‌ها بی‌اطلاع‌اند، رمان «نجات دلفین کوچولو» به رنج‌هایی می‌پردازد که این حیوانات در حین قاچاق و پس از آن تحمل می‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جنگ یک رمان با قاچاقچیان دلفین

به گزارش روابط‌عمومی کتاب‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران)، این رمان اثری از وین گراور با ترجمۀ نیره توکلی است و از زبان مردی نقل می‌شود که نگهبان دلفین‌ها و دوست‌دار آنهاست. نویسنده از همان ابتدا مخاطب را با مساله‌ی قاچاق دلفین‌ها روبرو می‌کند. قاچاقچیان چند دلفین را شکار می‌کنند و همین امر سبب خدشه‌دار شدن رابطۀ وین (قهرمان داستان) با حیواناتی می‌‌شود که پیش‌تر به او اعتماد داشتند.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آموس قایق را به یکی دو‌متری ما رسانده بود. او خوب می‌دانست که باید چه کار کند. طنابی انداخت که قلابی به سر آن وصل بود و تور را به قلاب گیر داد و من و دلفین را به کنار قایق کشاند. دلفینِ خسته داشت هوا را با سرعت به داخل آب‌فشانش می‌فرستاد. می‌دیدم که دارد چشم‌هایش را به دورو‌برش می‌چرخاند تا بفهمد که کجاست.
مخاطبان در نیمه‌های این رمان با دلایل قاچاق این حیوانات و آسیب‌های ساختاری بر زیست آنها آشنا می‌شوند و اگرچه به تعقیب نبرد خیر و شر در داستان می‌پردازند، با این حال قرار است نگاهی جدید به فرآیند ساخت پارک‌های آبی تفریحی داشته باشند.
گفتنی است این کتاب در 6 فصل برای مخاطبان بالای 12 سال منتشر شده و 14 هزار تومان قیمت دارد.
انتشارات فنی ایران برای چاپ این اثر از کاغذ جنگل‌های صنعتی پایدار استفاده کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار