افزایش خدمات الکترونیکی ادارات مهمترین گام در توسعه دفاتر ICT روستایی است

ارومیه(پانا)- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: مهمترین چالش برای توسعه دفاتر فناوری اطلاعات روستایی، الکترونیکی نشدن خدمات دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود که این موضوع، مانع اصلی توجیه اقتصادی دفاتر روستایی است.

کد مطلب: ۹۴۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش خدمات الکترونیکی ادارات مهمترین گام در توسعه دفاتر ICT روستایی است

قاسم جلیلی‌نژاد افزود: زیرساخت‌های لازم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات تا دور افتاده ترین نقاط آذربایجان‌غربی وجود دارد ولی اثرگذاری آن در راستای توسعه فعالیت دفاتر روستایی، نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این دفاتر توسط خود کارگزاران انجام می‌شود و پشتیبانی این دفاتر با اهدای تسهیلات کم‌بهره انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۰۳ دفتر فعال فناوری اطلاعات روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲۵ دفتر مجوز خود را در سال جدید دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: درخواست‌های تاسیس دفاتر فناوری اطلاعات به طور ماهیانه توسط پست بانک بررسی و در صورت احراز شرایط مجوز صادر می‌شود و برای اخذ مجوز محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: با هدف بهره‌مندی مردم از خدمات بانکی در مناطق کم‌برخوردار از ۷۴ دستگاه خودپرداز ( ATM) منصوبه ۵۶ دستگاه آن با هزینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف دسترسی روستائیان برای روستاهای فاقد هرگونه دستگاه خودپرداز بانکی ایجاد شده است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان‌ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه‌های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت‌های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان‌های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان‌ها پیگیری می‌شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه‌ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده‌دار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار