در آیین اختتامیه پیش اردوی پیشتازان سازمان دانش آموزی استان؛

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: لزوم توجه به زندگی مسالمت آمیز و تحمل یکدیگر

رخشانی: سازمان دانش آموزی در زمینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان پیشگام است.

زاهدان (پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر لزوم توجه به زندگی مسالمت آمیز و همزیستی در کنار یکدیگر تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: لزوم توجه به زندگی مسالمت آمیز و تحمل یکدیگر

حمیدرضا رخشانی، صبح امروز در آیین اختتامیه پیش اردوی پیشتازان سازمان دانش آموزی که در محل اردوگاه فاطمه الزهرا زاهدان برگزارشد، با اشاره به منش های 12 گانه این سازمان و "منش میهن دوستی" در سازمان دانش آموزی اظهار کرد: نیاز امروز و آینده کشور برای حفظ پیشرفت و دستاوردهای انقلاب جوانان و نوجوانان هستند که به کمک آنها کشور روز به روز ارتقا خواهد یافت.
او عنوان داشت: یکی از مهمترین وظیفه آموزش و پرورش و اسناد بالادستی آموزش مهارتهای زندگی به دانش‌آموزان است.
رخشانی، سه وظیفه کلی آموزش و پرورش را آموزش مهارت های علمی، مهارت های حرفه ای و مهارتهای زندگی برشمرد و ابراز کرد: مهارت های زندگی از جایگاه خاصی برخوردار هستند و باید این مهارت‌ها را در لحظه لحظه زندگی تمرین کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به "منش مسئولیت پذیری و مشارکت جویی" در سازمان دانش آموزی بیان داشت: کسب هرگونه مهارت در شرایط خاصی اتفاق می‌افتد و نیاز به تمرین دارد لذا باید کسب مهارت ها را با آموزش های نوین تطبیق دهیم.
او با اشاره به "منش یاری و مهربانی" در سازمان دانش آموزی تاکید کرد: همزیستی و در کنار تفاوت‌های یکدیگر زندگی کردن، یک مهارت بزرگ است از این روی باید با تفاوت های فردی و فکری همدیگر را کامل کنیم.
رخشانی گفت: آموزش مهارت های زندگی در مدارس باید مطابق با سند تحول بنیادین اجرایی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به "منش عدل و انصاف" در سازمان دانش آموزی ابراز کرد: ما باید به ظرفیت های خوب سیستم توجه ویژه داشته باشیم چرا که این کار باعث رشد ظرفیت ها و قابلیت ها در مجموعه می شود.
او تاکید کرد: دانش‌آموزان باید در اردوی تشکیلاتی مهارت های زندگی را تامین و آنها را فرا بگیرند.
رخشانی افزود: خوشبختانه در سازمان دانش‌آموزی مهارت های عملی آموزش داده می‌شود که این یک قابلیت ویژه برای آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به "منش تدبیر و تفکر" در سازمان دانش آموزی بیان کرد: باید به نحو احسن از فضای مجازی و ابزار رسانه استفاده کنیم چرا که ما در حوزه فضای مجازی باید قوی تر عمل کنیم.
او با اشاره به: "منش نظم پذیری و قانون مداری" در سازمان دانش آموزی ابراز کرد: دانش‌آموزانی که به اردوی ملی و تشکیلاتی می‌روند باید با نمایش اقتدار نظم پذیری و قانونمندی الگوی سایر دانش آموزان شوند و در جهت حفظ و انتشار دست آورد های اردو آن را به صورت خاطره نویسی در آورند.

رخشانی اظهار کرد: سازمان دانش آموزی در زمینه آموزش مهارت های زندگی دانش آموزان پیشگام است.
او در ارتباط با "منش دوستی با طبیعت" در سازمان دانش آموزی گفت: دانش آموزان باید با الهام گرفتن از طبیعت، همزیستی در کنار یکدیگر را فرا بگیرند و با وجود تفاوت ها در کنار هم به تکامل برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار