مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش استان در شهرستان نیشابور:

سند تحول بنیادین میثاق نامه اصلی وزارت آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی و نیز معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نیز معاونین این سازمان، اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۴۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین میثاق نامه اصلی وزارت آموزش و پرورش است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این اجلاس گفت: بسیاری از همایش ها، جشنواره ها و برنامه های وزارت آموزش و پرورش توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرا می شود و این موضوع نشان از اعتماد این وزارت خانه به آموزش و پرورش استان دارد.

وی افزود: سند تحول بنیادین میثاق نامه اصلی وزارت آموزش و پرورش است و تلاش در جهت اجرای این سند مورد اهتمام است که در نهایت منجر به تعلیم و تربیت تمام ساحتی در دانش آموزان خواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته در اکثر مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، پژوهشی و ورزشی رتبه های برتر کشور را کسب نمود و این مهم جزء با تلاش و همت یکایک فرهنگیان استان میسر نمی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: در بحث پوشش تحصیلی و جذب حداکثری تمامی لازم التعلیمان تلاش های زیادی در آموزش و پرورش استان صورت گرفته و تمامی بازماندگان از تحصیل نفر به نفر شناسایی شده اند و در سال تحصیلی گذشته توانستیم بیش از ۷۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را به کلاس های درس بازگردانیم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجرای طرح توسعه متوازن در کشور پیشتاز بوده و بیش از ۴۳ درصد دانش آموزان متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که این آمار از میانگین کشوری سه درصد بالاتر است.

خدابنده در پایان گفت: آموزش و پرورش استان در حوزه جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیز ماده ۲۸ تلاش بسیار زیادی انجام داد و خوشبختانه سهمیه بسیار خوب و قابل توجهی به استان خراسان رضوی اختصاص یافت که می تواند مقداری از کمبود نیروی انسانی را جبران کند.

قابل ذکر است در ابتدای این اجلاس ایرج سعادتمند معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی، علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و نیز علی سعیدی به نمایندگی از روسای ادارات آموزش و پرورش استان در مورد برنامه ها و توفیقات حوزه خود گزارشی اجمالی ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار