80 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند

ارومیه(پانا)-مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۱۴۲ روستا در سطح استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شده و طبق برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

کد مطلب: ۹۴۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
80 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند

قاسم جلیلی‌نژاد در ارومیه اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی GSMـWLL در آذربایجان‌غربی بهینه‌سازی شده و به شبکه همراه‌ اول برگردان شده است تا همه مشترکانی که از طریق رومینگ از این شبکه استفاده می‌کردند از طریق شبکه همراه اول سرویس‌دهی شوند.

وی با بیان اینکه که این طرح در استان به عنوان آزمایشی در سطح کشور اجرایی شده است، افزود: بر این اساس همه سایت‌های مذکور به شبکه همراه اول برگردان شده و این طرح در راستای ایجاد بستر اتصال به شبکه ملی اطلاعات و تحقق شعار ایران هوشمند انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: بهبود کیفیت ارتباطات شبکه تلفن همراه روستایی و رفع مشکلات هم‌پوشانی دو شبکه و همچنین قابلیت برقراری ارتباط بین‌الملل و استفاده از اینترنت همراه اول از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح در وهله نخست از مناطق شمالی استان آغاز شده است، تصریح کرد: مشترکان برای بهره‌مندی از این امکان باید سیم‌کارت‌هایشان را تعویض و سیم کارت همراه اول دریافت کنند.

جلیلی‌نژاد با اشاره به تعداد روستاهای ارومیه که از این طرح استفاده کرده‌اند، گفت: در حال حاضر این طرح از طریق اجرای طرح خدمات اجباری روستایی یا همان USO در ۴۷۴ روستای ارومیه در فاز اول اجرا شده و تعداد ۱۳۶ روستای دیگر نیز در فاز دوم از این امکان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح همت در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: بر این اساس یک هزار و ۱۴۲ روستا در سطح استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شده و طبق برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستاهای استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار