معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

اولین دوره تخصصی آموزش مربیان کودک در بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا)_ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری اولین دوره تخصصی آموزش مربیان کودک در بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۴۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره تخصصی آموزش مربیان کودک در بوشهر برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود قاسمی صبح امروز در حاشیه اولین دوره تخصصی آموزش مربیان کودک در بوشهر اظهار داشت: در سال تحصیلی پیش رو بیش از 700 مرکز پیش دبستانی در شهرستان ها و مناطق استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گذراندن دوره پیش دبستانی برای نوآموزان بسیار مفید است، افزود: حدود 22 هزار نوآموز پیش دبستانی در دوره غیر رسمی پیش از دبستان در سال تحصیلی 98 آموزش خواهند دید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ادامه داد: دوره سه روز آموزش تخصصی مربیان پیش دبستانی به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر برگزار شده است که بیشتر مربیان از سراسر استان در آن تخصص های لازم را می گذرانند.

قاسمی به عنوان های این دوره سه روزه اشاره کرد و گفت: شناخت ریشه مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان، آشنایی با افکار و دنیای ذهنی کودکان، آشنایی با نیازهای روانی کودکان و آشنایی با نحوه مدیریت کلاس های پیش دبستانی از عنوان های این دوره سه روزه است.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این دوره با بیان اینکه آموزش دوره پیش دبستانی از اولویت معاونت آموزش ابتدایی استان است، تصریح کرد: رشد هوشی و ذهنی کودکان با توجه به نظر کارشناسان علوم تربیتی از همان دوره کودکی شروع می شود و نیاز است که به این دوره توجه ویژه ای شود.

یوسف رازقی پور، توانمندسازی مربیان در آموزش پیش دبستانی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: دوره های آموزشی مربیان پیش دبستانی در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی و با هدف مهارت افزایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی به عنوان یک دوره آموزش غیر رسمی یکی از برنامه های مهم در تعالی آموزش و پرورش نوین است عنوان کرد: آموزه های این دوره می تواند به اندیشه های کودکان یک کشور و به تبع مردمان یک کشور سمت و سوی مناسب دهد و در راستای اعتلای ارزش های ایرانی اسلامی فرهنگ سازی کند.

رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر، اهمیت آموزش و پرورش در دوران پیش از دبستان را بسیار مهم تلقی کرد و یادآور شد: دوره کودکی با توجه به سرعت زیاد رشد در این دوره بسیار مهم است و عمده ترین هدف آموزش در این دوره آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان است.

رازقی پور با اشاره به اینکه کودکان مناطق محروم نیز از آموزش های دوره پیش دبستانی بهره مند می شوند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان با توجه به مشکلات مردم در این مناطق، دوره های پیش دبستانی را به صورت پیوست به مدرسه برگزار می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار