پیش اردوی ملی سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان (پانا) _ معاون فعالیت های دانش آموزی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این اردو را آمادگی تخصصی مربیان و یاور مربیان عضو این سازمان عنوان داشت.

کد مطلب: ۹۴۴۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پیش اردوی ملی سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان برگزار شد

بهروز قاسمی به پانا گفت: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی است تربیتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و آماده کردن آنها برای حضور در عرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسوولیت در آینده برای خدمت در کشور عزیزمان ایران.

او اظهار کرد: ۸۲ هزار دانش آموز و ۲هزار و سیصد مربی در قالب فعالیت های سازمان دانش آموزی در استان فعالیت دارند که در هر سال تحصیلی برای مربیان اردوهای مهارتی و کارگاه های آموزشی در سطح استانی و ملی برگزار می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه اردوی ملی با مشارکت تمامی دانش آموزان پیشتاز در سطح کشوری در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این اردو دانش آموزان و مربیان مهارت های تشکیلاتی را به صورت عملی اجرا و درجه بندی می شوند.

او ادامه داد: در اردوی امروز، دانش آموزان و مربیان بار دیگر توانمندی و مهارت تشکیلاتی خود را در نظام جمع، فریاد های شادی، مخابره با پرچم، سوگند و برافراشتن پرچم، امداد و نجات، فرمان و قدم ها، صبحگاه، رژه تشکیلاتی، گره زدن، برپایی اجاق و چادر، حلقه نور، جهت یابی، حاملان قرآن، مراسم عبادی، افتتاحیه و اختتامیه را به نمایش گذاشتند.

معاون فعالیت های دانش آموزی استان در ادامه به برگزاری کارگاه های آموزشی - تشکیلاتی توسط 5 نفر از مربیان مجرب سازمان دانش آموزی در این اردو پرداخت و ابراز داشت: این دوره ها در زمینه امداد و نجات ، گره ها، چوب بندی ، جغرافیا، قطب نما ، چادر زنی و نظام جمع به صورت عملی برای مربیان و یاور مربیان به اجرا در آمد.

قاسمی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار در رشته صف جم با تلاش فراوان مربیان و دانش آموزان این استان مقام اول کشوری را کسب کردند و امیدوارم در سال جاری نیز بتوانم در دیگر رشته ها مقام کشوری کسب کنیم.

به گفته او در پیش اردوی ملی سیستان و بلوچستان ۲۱ نفر از دانش آموزان و ۵ نفر از مربیان و یاور مربیان سازمانی این استان شرکت دارند.

معاون فعالیت های دانش آموزی استان گفت: اردوی ملی برای دانش آموزان دختر به همراه مربیان از ۱۶ مرداد ماه تا 20 مرداد سال جاری در اردوگاه شهید باهنر تهران و برای پسران از 24 تا 29 شهریورماه در اردوگاه باغرود نیشابور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار