صعود کوهنورد معلول مهابادی بر بام ترکیه

ارومیه(پانا)- رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: «شایان رحیمی» توانجوی کوهنورد اهل این شهرستان توانست به قله کوه آرارات به‌عنوان مرتفع‌ترین قله کشور ترکیه صعود کند.

کد مطلب: ۹۴۴۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صعود کوهنورد معلول مهابادی بر بام ترکیه

دیاکو افشردل افزود: این توانجوی ۲۸ ساله که از ناحیه دست چپ دارای معلولیت است، توانست در این صعود به همراه یک تیم کوهنوردی به قله پنج هزار ۲۳۲ متری آرارات صعود کند.

وی اضافه کرد: این جوانان بلند همت معلول ماه گذشته نیز توانسته بود به قله سبلان /سومین کوه مرتفع کشور/ با ارتفاع چهار هزار و ۸۸۱ متری صعود کند.

وی با بیان اینکه این ورزشکار تنها کوهنورد معلول این شهرستان است که سابقه چندین صعود به کوه‌های مرتفع کشور را دارد، از معلولان خواست با الگو قراردادن افرادی چون شایان رحیمی فعل خواستن را صرف کنند و معلولیت را مانعی برای زندگی خود تصور نکنند.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد اظهار داشت: این شهرستان از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه‌های داخلی و خارجی تاکنون موفق به فتح قله‌های مختلفی در جهان شده‌اند.

افشردل عنوان کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار در تیم‌های مختلف هیات کوهنوردی مهاباد عضویت دارند.

قله آرارات در شمال شرق ترکیه با پنج هزار و ۲۳۲ متر ارتفاع به بام ترکیه معروف است؛ این کوه دارای ۲ آتش‌فشان غیرفعال است که در مرز ایران، نخجوان و ارمنستان قرار دارد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار