دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی تشکیل‌دهنده هویت فرزندان ما است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی را تشکیل‌دهنده هویت فرزندان این مرزوبوم دانست و افزود: باید به نوع آموزش و تربیت دانش‌آموزان در این دوره‌ها توجه ویژه داشت .

کد مطلب: ۹۴۴۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی تشکیل‌دهنده هویت فرزندان ما است

علی عسکر نجفی در نشست هم‌اندیشی با کارکنان معاونت های آموزش ابتدایی و پژوهشی اداره کل ، کار در دوره ابتدایی را یک افتخار دانست و گفت: مهم‌ترین اقدام در دوره ابتدایی تلاش برای تغییر نگرش معلمان ابتدایی در زمینه موقعیت شغلی آنها است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس جایگاه آموزش ابتدایی استان را در سطح کشور مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش کرد تا با ترمیم نقاط ضعف و تقویت بیشتر نقاط قوت، نسبت به حفظ این موقعیت اقدام نمود که لازمه آن شناخت، سماجت، پایش ، اصلاح روش‌ها و عیوب و تأکید بر بازخورد در قالب یک فرایند است.

وی یکی از حوزه‌های مهم در یاری‌رسانی به آموزش ابتدایی را معاونت پژوهشی دانست و گفت: این معاونت در بخش‌های مختلف خود می‌تواند علاوه بر تأمین نیروی انسانی ،با آموزش مطلوب معلمان شاغل در دوره ابتدایی در زمینه کیفیت‌بخشی به این حوزه کمک کند.

نجفی بر لزوم نظارت مطلوب بر دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان محل تأمین نیروی انسانی برای آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: با تشکیل کمیته پایش و تعامل با دانشگاه فرهنگیان می‌توان بر این روند نظارت داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس ،آموزش نیروی انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: انتظار ما این است تا در ابتدای مهر و شروع سال تحصیلی جدید، با ساماندهی مطلوب نیروی انسانی هیچ کلاس بدون معلم نباشد و علاوه بر آن این نیروها با پشت سر گذاشتن دوره‌های لازم ، آماده حضور در کلاس درس باشند.

وی همچنین تأکید کرد: دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی تشکیل‌دهنده هویت فرزندان این مرزوبوم است و باید به نوع آموزش و تربیت دانش آموزان در ین دوره‌ها توجه ویژه داشت که این مهم با اجرای برنامه‌های مختلف همچون، طرح هویت کودکان ایرانی اسلامی در وزارت متبوع آغازشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار