لزوم بازاندیشی در ساختار، روش‌ها، محتوا و شیوه‌های سامان‌دهی نظام آموزشی دوره ابتدایی

شیراز (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم بازاندیشی در ساختار ،روش‌ها، محتوا و شیوه‌های سامان‌دهی نظام آموزشی دوره ابتدایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم بازاندیشی در ساختار، روش‌ها، محتوا و شیوه‌های سامان‌دهی نظام آموزشی دوره ابتدایی

محمد فیاض پور در نشست هم‌اندیشی کارکنان معاونت های آموزش ابتدایی و پژوهشی اداره کل با مدیر کل، ضمن تأکید بر لزوم بازاندیشی در ساختار ،روش‌ها، محتوا و شیوه‌های سازمان‌دهی نظام آموزشی در دوره ابتدایی، گفت: بدون شک در نظام آموزشی رسمی هر کشور ، دوره ابتدایی هم ازنظر کمی و هم کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای در موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش فارس گفت: همبستگی اجتماعی، پیشرفت اقتصادی، تعالی انسانیت، صلح و دوستی و همه ارزش‌های اخلاقی به آموزه‌های نظام تعلیم و تربیت وابسته است.

وی افزود: اهمیت این دوره به حدی است که در تعریف جدید نظام آموزش‌وپرورش ، دوره ابتدایی به‌عنوان دوره اساس معرفی‌شده است.

فیاض پور کارکردهای مهم آموزش ابتدایی را شامل رشد اندیشه ، رشد اجتماعی و رشد عقلانی دانست و گفت: در این دوره با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم که عمده آن کمبود نیروی انسانی و عدم توسعه کیفی است که رفع آنها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش فارس نیز در این جلسه گفت:در همه عرصه‌های علمی بر این مهم تأکید شده که برای دستیابی به توسعه پایدار باید به دوره‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی توجه کرد.

عبدالرسول احمدی گفت: کشوری توسعه‌یافته است که دانش آموزان آن مبتکر، خلاق و نقاد تربیت‌شده باشند و به همین دلیل توجه به دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی دغدغه اصلی است.

وی بر لزوم جایگزینی نگاه سیستمی به‌جای نگاه بخشی تأکید کرد و گفت: باید بهترین معلمان ما در دوره ابتدایی حضورداشته باشند تا پایه و اساس کار در دوره ابتدایی به شکل مطلوبی ساخته شود و این امر باید به نگاه غالب تبدیل شود.

احمدی همچنین بر لزوم کیفی بخشی به نیروی انسانی تأکید کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم همه تلاش ما برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی است و اولویت در این امر نیز برگزاری دوره‌ها به‌صورت مجازی باهدف کاهش هزینه‌های جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار