جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب در منطقه 15 برگزار شد

تهران (پانا) - جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب با حضور نوری، کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول منطقه 15 و جمعی از مدیران آموزشی جدید الانتصاب در دفتر مدیریت تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۴۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب در منطقه 15 برگزار شد

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، جلسه توجیهی مدیران جدیدالانتصاب با حضور نوری کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول و جمعی از مدیران آموزشی جدید الانتصاب در دفتر مدیریت تشکیل شد.


کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوره اول در راستای آموزش مدیران جدید با محوریت مسائل آموزشی، کارشناسی مدیریت تعالی، فعالیت ویژه ایران مهارت، ساماندهی نیروی انسانی و فعالیت های فوق برنامه توضیحاتی بیان نمود.
نوری اظهار داشت: طرح ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب رسیده و هدف از اجرای آن، ارائه دوره های مهارتی آموزشی برای دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه می باشد. هدف کلی از اجرای این طرح ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعدادها می باشد.


وی همچنین در خصوص طرح تعالی مدیریت بیان داشت: طرح تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد. کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده بسنجد و با تشخیص خطاها و شکاف های عملکردی، راه های بهبود را شناسایی کند و با برنامه ریزی مناسب به اجرای راهکار های بهبود اقدام نماید تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه را ارتقا بخشیده و افزایش و بهره وری را ممکن سازد.


نوری در پایان به چند محور کلیدی برنامه تعالی مدیریت مدرسه، مانند: توسعه ی توانمندی ها و مشارکت دانش آموزان در اداره ی مدرسه، توسعه ی مشارکت اولیا و نهاد های اجتماعی در امور مدرسه، برقراری نظام رشد آفرین انگیزشی اشاره کرد و راهکارهایی را در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و فعالیت های فوق برنامه ارائه نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار