در گفت‌و‌گو با پانا

ذوالقدر: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» در کمیسیون حقوقی و قضایی برطرف شده است، گفت این طرح برای بررسی نهایی در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

کد مطلب: ۹۴۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: شورای نگهبان به طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» ایراداتی را وارد کرده بود که در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفت و پس از بررسی‌های لازم ایرادات واردشده برطرف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از رفع ایرادات در کمیسیون قضایی، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی باید در صحن علنی مجلس بررسی شود و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شود.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره ایرادات شورای نگهبان به طرح تشدید مجازات اسیدپاشی نیز گفت: یکی از ایراداتی که گرفته شده بود ابهام درباره مجازات شامل جنایت بر منافع بود. یکی دیگر از ایرادات درباره ذکر عبارت «فرار مرتکب» بود که شورای نگهبان اعلام کرد با توجه به مجازات‌های ذکر شده (حبس) این موضوع ابهام دارد. همچنین منظور از تکلیف پرداخت دیه و ارش نیز روشن نبود که این ایرادات از سوی مجلس برطرف شده است.

کلیات طرح «تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن» روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار