نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مدیران و مسئولین باید نقدپذیر باشند

همدان (پانا) - امام جمعه همدان در جلسه دیدار خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد ضمن تبریک سال روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و هفته خبرنگار، از زحمات خبرنگاران تشکر و قدردانی کرد و با بیان این که در بعضی موارد ادبیات نقل اقوال ضعیف است، از خبرنگاران خواست تا در نقل قول ها امانت را رعایت کنند و تابع اقراض سیاسی و جناحی نباشند.

کد مطلب: ۹۴۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیران و مسئولین باید نقدپذیر باشند

آیت الله شعبانی حق و انقلاب را تابع هم دانست و گفت: خبرنگاران باید بتوانند حق را تشخیص دهند و شجاعت بیان آن را داشته باشند چراکه دفاع از حق نیازمند شجاعت است و گاهی ممکن است هزینه هایی هم برای خبرنگار داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر این که خبرنگاران باید مطالبه گر باشند از خبرنگاران خواست تا بنا را بر تعامل با مسئولین بگذارند.

او افزود: با توجه به این که بین نقد و تخریب مرز تعریف شده ای وجود ندارد، اگر نقدی به شخص یا ارگانی داریم باید اخلاقی عمل کرده و ابتدا به صورت شخصی این مسئله را با خود آن ها در میان بگذاریم و اگر به نقدها بی اهیت بودند و جوابی داده نشد آن وقت مسئله را رسانه ای کنیم.
آیت الله شعبانی با بیان این که مدیران و مسئولین باید نقدپذیر باشند، گفت: اگر مدیران نقدپذیر نباشند نمی توانند مدیر خوبی باشند و در زندگی شخصی خود نیز رشد نمی کنند.
امام جمعه همدان از تشکیل کمیته مطالعاتی اقتصاد مقاومتی در دفتر خود خبر داد و اظهار کرد: در این کمیته قوانین و موانع بازدارنده تولید شناسایی و برای رسیدگی و رفع مشکلات به مجلس ارسال می شود.
او افزود: شورای راهبردی نیز در خصوص ارائه پیشنهادات تشکیل خواهد شد.
در این جلسه تعدادی از خبرنگاران با اشاره به این که تعدادی از روزنامه نگاران به علت مشکلات معیشتی، روزی نامه نگار شده اند، به برخی از مشکلات خود از قبیل کمبود کاغذ، بیمه و شناسنامه دار شدن اشاره کردند.
آن ها همچنین از هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خواستند تا اعضاء این خانه را پایش کند و تسهیلات به جای این که در اختیار افرادی قرار گیرد که فعالیت چشم گیری ندارند به افرادی که کننده اصلی هستند برسد.
خبرنگاران از اقدامات امام جمعه همدان نظیر عودت ماشین دولتی دفتر امام جمعه به استانداری، بازدید شخصی از سکو دپو زباله و تقسیم ارزاق بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان نیز قدردانی کردند.
آن ها همچنین خواستار کارگروه هایی جهت مطرح شدن مشکلات خبرنگاران شدند و از آیت الله شعبانی خواستند تا برای خبرنگاران نیز کلاس های درس اخلاق تشکیل دهد.
در پایان جلسه یکی از خبرنگاران از امام جمعه خواست تا چاره ای جهت حذف پذیرایی های سرسام آور بعد از مراسم ختم بیاندیشد و این مسئله را در خطبه های نماز جمعه نیز مطرح کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار