آیین بزرگداشت مشروطه 14 مرداد در تبریز برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - خانه توسعه آذربایجان و اداره کل میراث فرهنگی ،‌گردشگری و صنایع دستی آیین بزرگداشت سالروز نهضت مشروطه را فردا (دوشنبه، 14 مرداد) در تبریز برگزارمی‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت مشروطه 14 مرداد در تبریز برگزار می‌شود

این مراسم با حضور شخصیت ها و گروه های علاقه‌مند به جریان تاریخ مشروطه از ساعت 18 عصر دوشنبه در محل خانه مشروطه برگزار خواهد شد.

خانه توسعه آذربایجان یک تشکل مردم‌نهاد است و همه ساله با برگزاری سالروز مشروطه یاد و خاطره مبارزان و شهیدان این رویداد تاریخی را گرامی می‌دارد.

در مراسم امسال علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری دکتر غلامرضا ظریفیان و دکتر قدیمی قیداری در باره ضرورت زنده نگهداشتن نهضت مشروطه به عنوان نخستین تجربه دمکراسی‌خواهی در ایران و درس‌های آن سخنرانی خواهند کرد و در پایان بیانیه خانه توسعه آذربایجان به همین مناسبت قرائت خواهد شد.

خانه توسعه آذربایجان از عموم مردم به ویژه قشرهای دانشگاهی و علاقه‌مندان به تاریخ و سرزمین ایران برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

انقلاب مشروطه یکی ازنقاط عطف و با اهمیت در تاریخ سیاسی کشورمان است که با وقوع آن قدرت مطلقه پادشاه درهم‌ریخت و فرایند دمکراسی‌خواهی، آزادی‌خواهی و قانونمداری در ایران معاصر آغاز شد.

این نهضت در تاریخ 14 مرداد 1285 هجری شمسی در تبریز علیه استبداد پادشاهی شکل گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار