شمخانی: راهبرد فشار حداکثری آمریکا با تحریم ظریف، ناکام متوقف شد

تهران (پانا) - علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در یادداشتی، ابعاد مختلف شکست «راهبرد فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شمخانی: راهبرد فشار حداکثری آمریکا با تحریم ظریف، ناکام متوقف شد

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی در خصوص شکست «راهبرد فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران نوشت:

۱- ترامپ با خروج از برجام و اتخاذ راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، تلاش کرد با تحقیر رقبای داخلی خود و جامعه بین المللی به همگان اثبات کند که او فردی متفاوت بوده و با پیگیری روشهای ابتکاری خود می تواند بیشترین منافع را با کمترین هزینه بدست آورد.

۲- راهبرد فشار حداکثری با تمرکز بر تضعیف پایه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران یعنی رهبری، مردم، سپاه ودستگاه دیپلماسی طراحی گردید و ابزار تحریم به عنوان کم هزینه ترین اقدام برای ضربه زدن به مبانی اقتدار ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

۳-واکنش سرد و مقابله جویانه مردم و تثبیت روزافزون شرایط اقتصادی کشور، افزایش تحرک موثر منطقه‌ای و بین‌المللی و مواضع قاطع و غیر قابل خدشه رهبر معظم انقلاب، ضمن مایوس سازی ترامپ از مسیر آغاز شده، فشارهای داخلی رقبا و جامعه بین الملل را بر وی به صورت بی سابقه ای افزایش داد.

۴- تحریم وزیر محترم امورخارجه ایران پس از مخالفت با پیشنهاد ترامپ برای گفت‌وگوی حضوری با ایشان، نشان داد که قطار «فشار حداکثری» در «ایستگاه ناکامی» متوقف شده و سرنشینان آن چاره‌ای جز تغییر ریل به سمت اجرای تعهدات و احترام به حقوق قانونی جمهوری اسلامی ایران ندارند.

۵- دیپلماسی فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران تحریم پذیر نیست و ترامپ و هیچ‌یک از همپیمانان او نمی توانند مانع انعکاس صدای رسا و حقانیت ایران به جهانیان شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار