مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:

جشنواره قصه‌گویی در توسعه فرهنگی جامعه نقش محوری دارد

اهواز(پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: جشنواره قصه‌گویی در رشد، بالندگی، پویایی و توسعه فرهنگی جامعه نقش محوری دارد.

کد مطلب: ۹۴۴۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره قصه‌گویی در توسعه فرهنگی جامعه نقش محوری دارد

محمدصادق کریمی کیا در گفت وگو با پانا و تقدیر از تلاش‌های کانون در برگزاری برنامه‌های فرهنگی افزود: جشنواره قصه‌گویی اتفاق مبارک و ارزشمند است که خرده‌فرهنگ‌ها را در میدانی وسیع گرد هم می‌آورد تا هم به سنت احترام گذاشته و هم چراغی فروزان فرا روی خود داشته باشیم.

او با اشاره به این‌که قصه روایت زندگی است که از دامان پر مهر مادربزرگ‌ها و روح حماسی پدربزرگ‌ها به جهان کودکان رسوخ کرده است تأکید کرد: قصه‌گویی به دلیل ارتباط مستقیم گوینده و شنونده و ایجاد تعلق احساسی و عاطفی نقش مؤثرتری بر ارتقا روح اخلاق دارد.

کریمی کیا یادآور شد: فرهنگ به دلیل گستردگی حوزه‌ی شمول می‌تواند در برون‌رفت جامعه از آسیب‌های اجتماعی مؤثرترین کنش باشد و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی همچون قصه‌گویی، در تحقق این مهم نقش محوری دارد.

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 21 تیرماه 1398 منتشر شد.

این دوره از جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است که شرکت‌کنندگان بخش مسابقه ملی دختران و پسران (نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان ( ۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ ‎ ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار