در جلسه مرکز نیکوکاری تربیت عنوان شد:

لزوم شناسایی دانش آموزان نیازمند واقعی در مدارس و افزایش مبلغ کمکی

ارایه خدمات دندان پزشکی به ۱۰۰۰ دانش آموز نیازمند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و رییس هیات امنای مرکز نیکوکاری تربیت بر لزوم شناسایی دانش آموزان نیازمند واقعی در مدارس و افزایش مبلغ کمکی به این دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم شناسایی دانش آموزان نیازمند واقعی در مدارس و افزایش مبلغ کمکی

طاهر علمی در جلسه مرکز نیکوکاری تربیت ضمن تشکر از تمامی دانش آموزان و فرهنگیان در اقدام شایسته برای کمک به مردم سیل زده کشور بر کمک به دانش آموزان نیازمند تاکید کرد و گفت: اگر در حادثه سیل، شاهد این بودیم که همه مردم پای کار آمدند و به کمک نیازمندان شتافتند به دلیل تبلیغات گسترده برای معرفی و شناساندن کسانی بود که در این جریان بی خانمان شده بودند.

وی افزود: ما نیز می توانیم با تبلیغات قدمی بزرگ در شناساندن دانش آموزان نیازمند به عموم جامعه برداریم و هدف اصلی فعالیت مرکز نیکوکاری تربیت نیز ارتباط بین افراد دارای تمکن مالی و نیازمندان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم 96 مرتبه کلمه انفاق را یادآور شده است و همه آموزه های دینی ما نیز بر این امر پسندیده تاکید دارند تا ما مسلمانان تا جایی که می توانیم به دیگران کمک کنیم.

علمی گفت: باید تلاش کنیم امسال جشن عاطفه ها باشکوه و پرشورتر از سال های قبل برگزار شود تا کمک های خوب دانش آموزان و فرهنگیان به دانش آموزان نیازمند را شاهد باشیم و از طرفی هم مدیریت کنیم تا مبالغ جمع آوری شده به موقع به دست دانش آموزان نیازمند برسد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعدادی از دانش آموزان به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل می کنند و با توجه به این که یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش پوشش تحصیلی صد درصدی است این وظیفه ما است که برای حل مشکلات تحصیلی این نوع دانش آموزان گام برداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: مدیران مدارس نیز باید در این خصوص و شناسایی دانش آموزان نیازمند واقعی مسئولیت پذیر باشند و از طرفی هم با توجه به افزایش قیمت کالاها و وضعیت اقتصادی جامعه ماباید میزان مبالغ کمک به دانش آموزان نیازمند را افزایش دهیم.

علمی در ادامه با بیان این که تاکنون هزار دانش آموز نیازمند تبریزی خدمات دندان پزشکی رایگان دریافت کرده اند؛ گفت: همه اعضای این تیم پزشکی بیش از 20 سال سابقه دارند و افرادی متخصص و متعهد هستند و در تلاش است که2 دستگاه سیار این تیم دندان پزشکی به 4 دستگاه افزایش یابد تا بتوان به دانش آموزان نیازمند نواحی 5 گانه تبریز و مناطق محروم استان کمک کرد.

راهکارهای جدید برای جذب خیرین و در آمدزایی

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئول اجرایی هیات امنایی مرکز نیکوکاری تربیت نیز در این جلسه وضعیت اقتصادی حاکم برجامعه و افزایش قیمت کالاها به خصوص لوازم التحریر را یادآور شد و گفت: قدرت خرید مردم کاهش یافته است و لازم است بسته حمایتی ویژه برای دانش آموزان نیازمند در نظر گرفته شود.

حسین وجدانپرست با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در مهرماه، ادامه داد: باید با برنامه ریزی و تمهید مقدمات، پاکت و قبض های مراسم جشن عاطفه ها به موقع در دسترس مدارس قرار گیرد.

وی افزود: همچنین لازم است راهکارهای جدید برای جذب خیرین و در آمدزایی اندیشیده شود تا بیشتر و بهتر بتوان به دانش آموزان نیازمند کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار