فرماندار مراغه : انسداد مبادی بی سوادی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی است

مراغه (پانا) - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: انسداد مبادی بی سوادی در شهرستان مراغه نیازمند همکاری تنگاتنگ دستگاه های اجرایی با اداره سواد آموزی آموزش و پرورش می باشد.

کد مطلب: ۹۴۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار مراغه : انسداد مبادی بی سوادی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی است

حمید شکری در جلسه کمیته پشتیبانی سواد آموزی شهرستان مراغه گفت: نهضت سواد آموزی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است.

وی افزود: این نهضت به منظور بالابردن آگاهی و دانش عمومی جامعه و با هدف ریشه کنی بی سوادی و تولید علم در جامعه تاسیس شده و تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده است.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به اینکه 84.2درصد جمعیت بالای 6سال مراغه با سواد هستند ،افزود: این در حالیست که از جمعیت سه میلیون و 526هزار و 148نفری بالای سنی 6سال و بالاتر استان ،84.7باسواد هستند.

شکری ادامه داد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و پوشش تحصیلی آنان و همچنین پیگیری مشکلات ثبت نام بازماندگان از تحصیل باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

سرپرست آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته در این شهرستان ، یک هزار و 504نفر در دوره های سواد آموزی ،انتقال و تحکیم شرکت کردند،افزود: از این تعداد 538نفر موفق به قبولی در این دوره ها شدند.

محمود رضایی افزود : تعداد آموزش دهندگان سواد آموزی مراغه در سال گذشته ،150نفر بود.

وی خاطر نشان کرد: سهم ادارات و ارگان ها در معرفی افراد بی سواد به اداره سواد آموزی آموزش و پرورش مراغه نیز در سال گذشته ،5890نفر بود که بیشترین آمار مربوط به دانشکده علوم پزشکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار