رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبر داد

اجرای مرحله دوم نذر آب، برای مناطق دچار خشکسالی

تهران (پانا) - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای مرحله دوم طرح «نذر آب» خبر داد و گفت اجرای این طرح از نیمه مردادماه با اعزام کاروان‌های سلامت ۱۷ استان به ۱۷ شهر دچار خشکسالی کشور آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۴۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مرحله دوم نذر آب، برای مناطق دچار خشکسالی

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، محمد نصیری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با معاونان داوطلبان جمعیت هلال احمر استان‌ها با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح «نذر آب» در مناطقی از ایران که با مشکل خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند، گفت: بخش عمده‌ای از کمک‌های خیرین در این طرح، صرف خرید تانکرهای آب و ایجاد دسترسی به آب آشامیدنی سالم، ارائه خدمات بهداشتی- درمانی، معیشتی و همچنین فعالیت‌های عمرانی می‌شود و اولویت بعدی، تهیه نوشت افزار، البسه، اسباب بازی و برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت آب و اقدامات پیشگیرانه در شهرهای حادثه دیده استان‌های دچار خشکسالی خواهد شد.

وی افزود: ساکنان این مناطق به دلیل شرایط خاص خشکسالی و بی آبی، با مشکلات معیشتی و درمانی فراوانی مواجه هستند که این مشکلات، توجـه خـاص بـه ارائه خدمات خیرخواهانه را در اولویت ویژه‌ پزشکان و خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر قرار می‌دهد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به سفر خیرخواهانه تیم درمانی پزشکان متخصص و عمومی داوطلب در قالب ۱۷ کاروان سلامت از استان های مختلف به شهرهای محروم و آسیب دیده از خشکسالی، اضافه کرد: با هماهنگی های گسترده وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان های استان های مذکور، دهیاری ها، مسئولان استان و شهرستانی و بسیج جامعه پزشکی اقدامات لازم به منظور نیازسنجی، استقرار بیمارستان صحرایی و تامین دارو جهت بیماری های شایع منطقه انجام شده است و چرخه بیماریابی و شناسایی افراد نیازمند نیز طی شده است.

نصیری زمان اعزام نخستین کاروان‌های سلامت را نیمه مردادماه اعلام کرد و افزود: نوبت دوم طرح نذر آب از نیمه مرداد تا ۲۰ شهریور ماه اجرا می‌شود.

وی گفت: کاروان های سلامت داوطلبان از نظر نیروی انسانی و شاخص‌ها دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و در حوزه تجهیزات تخصصی از امکانات به روز و پیشرفته برخوردار است.

یادآور می‌شود این کاروان‌ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، البرز، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، قزوین، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، اردبیل و یزد به شهرستان‌های هیرمند، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، نهبندان، سرباز، فنوج، نیمروز، مهرستان، خاش، میرجاوه، ایرانشهر، زیرکوه، طبس، سربیشه، بندرعباس و رودبار جنوب اعزام می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار